Ίμια: Η φρεγάτα Γιαβούζ είχε καλέσει το ελικόπτερο του ΠΝ να προσνηωθεί σ’αυτήν

ΙΜΙΑ ΦΡΕΓΑΤΑ ΓΙΑΒΟΥΖ F 240

Μια από τις λιγότερο γνωστές πτυχές  της νύχτας της πτώσης του ελικοπτέρου του ΠΝ και του τραγικού θάνατου των τριών μελών του πληρώματος, αποτελεί η ενημέρωση του πληρώματος  του ελικοπτέρου από τη φρεγάτα «Γιαβούζ»,  ότι μπορεί να προσνηωθεί επί αυτής που βρισκόταν πιο κοντά.

Οι μαρτυρίες

Ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης , Επίτιμος αρχηγός ΓΕΝ

Ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΝ Ναύαρχος Αντωνιάδης, σε παλαιότερο ρεπορτάζ της της Δώρας Αντωνίου στην εφημερίδα  Καθημερινή, επιβεβαιώνει τα παρακάτω:

“Όταν το πλήρωμα του ελικοπτέρου αντελήφθη ότι υπάρχει βλάβη, εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Αυτό φαίνεται και από την καταγραφή της επικοινωνίας μεταξύ του θαλάμου επιχειρήσεων του ΓΕΝ και της φρεγάτας «Ναυαρίνο», από την οποία είχε απονηωθεί το ελικόπτερο και στην οποία επέστρεφε:

  • Ωρα 5.04 ΓΕΝ: Το ελικόπτερο να επιστρέψει.
  • Ωρα 5.05 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Εχω απώλεια επαφής με το ελικόπτερο. Τελευταία του αναφορά EMERGENCY – EMERGENCY 1,5 μίλι βόρεια από το σημείο του ενδιαφέροντος.

Το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το ελικόπτερο, εκτός από το «Ναυαρίνο», ελήφθη και από την τουρκική φρεγάτα «Γιαβούζ», που είχε πλεύσει στην περιοχή και είχε αποβιβάσει τους Τούρκους κομάντος στη Μικρή Ιμια”.

Ο ναύαρχος Αντωνιάδης συνεχίζει:

«Η επικοινωνία γινόταν στο ραδιοτηλέφωνο και ήταν απλό για τους Τούρκους να μπουν στη συχνότητα και να ακούσουν τα λεγόμενα. Μόλις η φρεγάτα «Γιαβούζ» αντελήφθη ότι το ελληνικό ελικόπτερο έχει πρόβλημα, παρενέβη στην επικοινωνία και ενημέρωσε το πλήρωμά του ότι μπορεί να προσνηωθεί επί της «Γιαβούζ», που βρισκόταν πιο κοντά. Ομως, η απάντηση που δόθηκε από το ελικόπτερο ήταν αρνητική. Προτίμησαν να συνεχίσουν την πορεία τους για να φθάσουν στη φρεγάτα «Ναυαρίνο», όμως δεν τα κατάφεραν». 

Λίγο αργότερα, διαπιστώνεται ότι το ελικόπτερο έχει εξαφανιστεί, όπως φαίνεται από τον διάλογο του κέντρου επιχειρήσεων με το «Ναυαρίνο»:

  • Ωρα 5.13 ΓΕΝ: Ερωτηματικό: Εχετε επικοινωνίες;
  • Ωρα 5.14 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Αρνητικό
  • Ωρα 5.14 ΓΕΝ: Ερωτηματικό. Εάν αποκτήσατε κάποια στιγμή επικοινωνία.
  • Ωρα 5.15 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Τον ακούσαμε που έκανε μια κλήση μόνο.
  • Ωρα 5.16 ΓΕΝ: Τον έχετε στα Ρ/Ε;
  • Ωρα 5.16 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Αρνητικό.
  • Ωρα 5.24 ΓΕΝ: Το EMERGENCY τι ήταν;
  • Ωρα 5.24 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: MASTER CAUTION ΕΜΕRGΕΝCΥ

Ο ναύαρχος Αντωνιάδης, αναφερόμενος στο περιστατικό, επισημαίνει ότι η επικοινωνία έγινε ανάμεσα στη φρεγάτα «Γιαβούζ» και το ελικόπτερο και ότι η απόφαση να μην προσνηωθεί στην τουρκική φρεγάτα, αλλά να συνεχίσει την πορεία του με προορισμό στο «Ναυαρίνο», δεν ελήφθη κεντρικά.

«Ολα έγιναν μέσα σε δευτερόλεπτα. Δεν διαβιβάστηκε η τουρκική πρόσκληση προς το κέντρο επιχειρήσεων για να εξεταστεί. Η απάντηση δόθηκε άμεσα. Το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν ευρέως γνωστό εντός του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά δεν βγήκε ποτέ όμως προς τα έξω».

Αντιστράτηγος ε.α. Δημήτριος Σπυρίδων , τέως διοικητής ΑΣΔΕΝ

Αντίστοιχη είναι και η μαρτυρία που έδωσε ο Δημήτρης Σπυρίδων, αντιστράτηγος ε.α., τέως διοικητής ΑΣΔΕΝ:

«Κατά τις 5 και 7 λεπτά με ειδοποιεί ότι ο ΣΑΜ δεν έχει στο ραντάρ του το ελικόπτερο και ότι το καλεί, δεν του απαντάει και ότι ακούει τη φρεγάτα «Γιαβούζ» να το καλεί μη τυχόν θέλει βοήθεια να προσγειωθεί πάνω στη «Γιαβούζ» το ελικόπτερο».

Ναύαρχος Γκιουβέν Ερκαγια, τέως Α/ΓΕΝ Τουρκίας

Με τα λεγόμενά του έρχεται να επιβεβαιώσει τα όσα είχε πει στην εκπομπή «Φάκελοι» ο εκλιπών πλέον ναύαρχος Γκιουβέν Ερκαγια, που είχε διατελέσει αρχηγός ΓΕΝ Τουρκίας. Μιλώντας για τη νύχτα των Ιμίων και συγκεκριμένα για την πτώση του ελικοπτέρου, ανέφερε:

«Το πλήρωμα του πλοίου «Γιαβούζ» μπήκε στη συχνότητα επικοινωνίας του ελικοπτέρου και άρχισε να ακούει τις συνομιλίες. Εκείνη την ώρα το ελικόπτερο παρουσίασε βλάβη. Ανέφερε πως πρέπει να προσγειωθεί. Οι δικοί μας αμέσως ετοίμασαν χώρο προσγείωσης και πρότειναν στο ελικόπτερο να προσγειωθεί, αλλά δεν το δέχτηκε».

Είναι αυτονόητο πως δεν υπήρχε περίπτωση το ελληνικό ελικόπτερο να δεχθει να προσνηωθεί σε τουρκική φρεγάτα, ό,τι πρόβλημα και να αντιμετώπιζε, όπως και αυτονόητο είναι ότι η τουρκική φρεγάτα δεν κάλεσε τον κυβερνήτη του ελικοπτέρου να προσνηωθεί σ’ αυτήν από “ανθρωπιστική διάθεση” …..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ