Η συντριβή του C-130 της Π.Α. στην Οινόη – Σαν σήμερα το 1997

c-130 συντριβη οινοη

20 Δεκεμβρίου 1997: Μία ώρα προτού εντοπισθούν τα συντρίμμια του ουκρανικού αεροσκάφους Γιάκοβλεφ που είχε συντριβεί στα Πιέρια όρη, ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη στο όρος Πάστρα, βορείως της Οινόης, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο και τα πέντε μέλη του πληρώματος.

Το αεροσκάφος πήγαινε στην Τανάγρα για να παραλάβει 80 καταδρομείς, οι οποίοι θα έπαιρναν μέρος στις έρευνες για τον εντοπισμό του Γιάκοβλεφ. Το πολεμικό αεροσκάφος, που πετούσε χαμηλά σε μια περιοχή όπου επικρατούσε χαμηλή νέφωση, παρεξέκλινε της πορείας του, γεγονός στο οποίο αποδίδεται η πτώση του.

Το C-130 είχε απογειωθεί στις 9.10 π.μ. από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με πενταμελές πλήρωμα που το αποτελούσαν οι κυβερνήτης αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος, συγκυβερνήτης επισμηναγός Π. Γκολφινόπουλος, ιπτάμενος μηχανικός ανθυπασπιστής Π. Αλεξίου, και ναυτίλοι οι αντισμήναρχοι Θ. Γεωργακόπουλος και Σ. Μοντσάτσος.

 

Παρά το βαρύ τίμημα της Πολεμικής Αεροπορίας η γιγαντιαία επιχείρηση για τον εντοπισμό του ουκρανικού αεροπλάνου απέδωσε τελικά καρπούς, όταν ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού εντόπισε τα συντρίμμια σε εξαιρετικά δύσβατη περιοχή, ανάμεσα στις ορεινές κοινότητες Φωτεινά, Σκοτεινά και Κάτω Μηλιά, μόλις δέκα χιλιόμετρα από κατοικημένες περιοχές. Και οι 71 επιβαίνοντες είναι νεκροί.

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι πάνω από την περιοχή αυτή πετούσαν συνεχώς επί τρεις ημέρες δεκάδες ελικόπτερα του Στρατού και του Ναυτικού. Οι πιλότοι τους δεν είχαν εντοπίσει το μοιραίο αεροσκάφος λόγω της χαμηλής νέφωσης και της ομίχλης που επικρατούσε στην περιοχή. Και το πιο τραγικό: τα συντρίμμια του αεροσκάφους βρέθηκαν μόλις μία ώρα μετά την πτώση του μεταγωγικού C-130 που επρόκειτο να μεταφέρει από την Τανάγρα τους καταδρομείς διάσωσης στην περιοχή της Πιερίας.

Ο κυβερνήτης του «Hercules» αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος ήταν από τους πλέον έμπειρους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας με χιλιάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του και ο χαρακτηρισμός που είχε στον ατομικό του φάκελο στο ΓΕΑ ήταν «ικανότατος, τυπικός και μεθοδικός».

Ο πιλότος του C-130, πέντε μόλις λεπτά μετά την απογειωσή του από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό το γειτονικό αεροδρόμιο της Τανάγρας, επέμεινε να πετάει στο ίδιο ύψος και στην ίδια πορεία χωρίς να χρησιμοποιεί τα όργανά του αλλά μόνο την οπτική επαφή που είχε με την περιοχή, παρά το γεγονός ότι ο καιρός είχε επιδεινωθεί ραγδαία. Ισως επειδή ήταν βέβαιος, λόγω εμπειρίας που διέθετε, ότι μπορούσε να συνεχίσει την πτήση του με αυτόν τον τρόπο.

Ο αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος είχε χρηματισει και κυβερνήτης και εκπαιδευτής στα αεροσκάφη Ρ-3 Orion ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού και επρόκειτο να μετατεθεί στο ΝΑΤΟ αναλαμβάνοντας τη διακυβέρνηση ενός AWACS, ιπτάμενου ραντάρ. Ηταν ό,τι καλύτερο έστελνε η Πολεμική Αεροπορία στο ΝΑΤΟ.

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Σαν Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφοριας στον Πύργο ελέγχου της Τανάγρας, νομίζω ότι η πίεση για γρήγορη αποστολή των καταδρομεων στο δυστύχημα της Θεσσαλονίκης και η υπερεμπιστοσυνη και η μη εκτέλεση καθόδου με όργανα και βοήθεια του radar ακριβειας GCA, της Τανάγρας ήταν η αιτία του θανατηφόρου ατυχήματος. Το προηγούμενο αεροσκάφος ( C-130) από αυτό που έκανε λόγω καιρού κάθοδο με όργανα για το ίδιο δρομολόγιο έκανε ασφαλή προσγείωση!!! Δυστυχώς χάσαμε συναδέλφους και καλούς φίλους στην πτήση αυτή!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ