Εμφύλιος: Ο καταλυτικός ρόλος των ελληνικών Curtiss SB2C-5 Helldiver

Curtiss SB2C-5 Helldiver ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Σαν σήμερα, στις 10 Αυγούστου 1949 ξεκινά η τελική φάση του Σχεδίου “ΠΥΡΣΟΣ” για την εκκαθάριση των ανταρτών του ΔΣΕ στο Γράμμο.

Η επιτυχία κρίθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις αεροπορικές επιχειρήσεις των ελληνικών Curtiss SB2C-5 Helldiver.

Τα Curtiss SB2C-5 Helldiver έφτασαν στην Ελλάδα από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ΗΠΑ παρέδωσαν 42 Curtiss SB2C-5 Helldiver ως βοήθεια την άνοιξη του 1949 τα οποία έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο με αεροπορικά πλήγματα ακριβείας.

Τα αεροσκάφη εξόπλισαν την ιστορική 336 Μοίρα Βομβαρδισμού, στην συνέχεια αποσύρθηκαν σταδιακά από το 1953 και αντικαταστάθηκαν από τα F-84G, ενώ ορισμένα από αυτά χρησιμοποιήθηκαν ως το 1957 ως αναγνωριστικά.

Curtiss SB2C-5 Helldiver

Τα Curtiss SB2C-5 Helldiver στον εμφύλιο

Τα Curtiss SB2C-5 Helldiver επιχείρησαν κατά την τελική φάση του εμφυλίου σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους στον ορεινό αγώνα Λόχους Ορεινών Καταδρομών, όπου έδωσαν τη χαριστική βολή στον ΔΣΕ.

Σύμφωνα με το Σχέδιο «Πυρσός» προβλεπόταν τρείς διαδοχικές επιθετικές ενέργειες για την εκκαθάριση του «φυσικού οχυρού» του Γράμμου όπου είχαν ταμπουρωθεί οι αντάρτες του ΔΣΕ.

Από τις 10 έως τις 16 Αυγούστου 1949, όπου διαδραματίστηκε η τελική φάση του σχεδίου, η οποία χαρακτηρίσθηκε από τις πιο λυσσώδεις μάχες του Εμφυλίου. Το συντριπτικό πυρ που εξαπέλυσε το Πυροβολικό σε συνδυασμό με τα καθέτου εφορμήσεως Helldivers της 336 Μοίρας Ελαφρού Βομβαρδισμού, έδωσαν το τελικό χτύπημα.

Curtiss SB2C-5 Helldiver πολεμικη αεροπορια

Το ‘83321’, ένα από τα πέντε Helldiver που σώζονται σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο, βρίσκεται στο Μουσείο της Π.Α στο Τατόϊ.

Curtiss SB2C-5 Helldiver – Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Ρόλος: Βομβαρδιστικό
  • Διαστάσεις: Εκπέτασμα 15.15 m, μήκος 10.90 m, ύψος 3.94 m
  • Κινητήρας: 1 x Wright R-2600-20 Cyclone (1900 hp)
  • Οπλισμός: 2 × 20mm πολυβόλα τύπου Mk.2, 3.000 lb φορτίο βομβών
  • Πλήρωμα: 2
  • Αριθμός: 42
  • Χώρα Κατασκευής: ΗΠΑ
  • Περίοδος χρήσης: 1949 – 1957

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ