Ελικόπτερα NH-90: Θέμα ωρών η καθήλωσή τους! Τι συμβαίνει;

Θέμα ωρών φαίνεται πως αποτελεί η προσωρινή καθήλωση για τα ελικόπτερα ΝΗ-90, οι καθημερινές αεροδιακομιδές απο τις Κυκλάδες τα έφτασαν στα όριά τους

 

Του Ισίδωρου Γεωργίου

Προσωρινή αυλαία φαίνεται πως ρίχνουν τα NH-90 για το αεροδρόμιο της Σύρου και τις καθημερινές αεροδιακομιδές από το σύμπλεγμα των Κυκλάδων.
Η συμπλήρωση των ωρών απ’ όλα τα διαθέσιμα ΝΗ-90 και η προσωρινή τους καθήλωση για την υποχρεωτική συντήρηση, έρχεται σε μια περίοδο που θεωρείται κρίσιμη, μιας και οι καλοκαιρινοί μήνες με τους χιλιάδες των επισκεπτών στα νησιά μας, έχει και πολλά ατυχήματα κυρίως τροχαία τα οποία για ν’ αντιμετωπιστούν πρέπει να μεταφερθούν σε κεντρικές υγειονομικές μονάδες.

Στα  βίντεο που έχει εξασφαλίσει το armynow.net φαίνονται καθαρά οι προσπάθειες των πληρωμάτων τόσο των ΝΗ-90 όσο και των Chinook να βρίσκονται δίπλα στον πολίτη που χρειάζεται βοήθεια.

Συγκλονίζει η γιατρός που τρέχει μέσα από το ΝΗ-90 προς το ασθενοφόρο με το βρέφος τυλιγμένο μέσα στο γαλάζιο κουβερτάκι του.

Οι τεχνικοί του 2ου ΤΕΑΣ που ανήκουν τα ΝΗ-90 ήδη δίνουν τον δικό τους αγώνα δρόμου για να καταφέρουν να βγάλουν «διαθέσιμο» κάποιο εκ των ελικοπτέρων και ν’ αντικαταστήσει το τελευταίο που βρίσκεται στη Σύρο μιας κι αυτό είναι θέμα ελάχιστων ωρών να συμπληρώσει τις πτητικές ώρες που θα το φέρουν πίσω στο υπόστεγο για τη συντήρησή του.

Όμως στην Αεροπορία Στρατού δεν κρύβεται ο προβληματισμός αφού η υποστήριξη που χρειάζεται σε επίπεδο ανταλλακτικών για τα ΝΗ-90, μόνο καλά δεν πηγαίνει και ενώ οι τεχνικοί δίνουν την μάχη τους για τη διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων, κάθε προσπάθεια, εργατοώρα και ο ιδρώτας τους, χτυπούν στον γνωστό σκόπελο των υπογραφών και των αρνήσεων….

Όπως είχε γράψει το armynow.net τα ΝΗ-90 βρίσκονταν στα όριά τους με τις καθημερινές αεροδιακομιδές από τη Σύρο οι οποίες πολλές φορές δεν επέστρεφαν από ένα μικρή νησί στο μεγαλύτερο που διαθέτει νοσοκομείο και τις ανάλογες υποδομές, αλλά το ελικόπτερο έφτανε στην Αθήνα με τον ή τους ασθενείς και στη συνέχεια επέστρεφε στην απομακρυσμένη του βάση, αυτή της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Οι αεροδιακομιδές έφτασαν τις τρεις και τέσσερις καθημερινά ενώ οι επίσημοι αριθμοί από το Γενικό Επιτελείο Στρατού μιλούν από μόνοι τους καθώς μόνο τον Ιούλιο 70 πτητικές ώρες συμπλήρωσαν τα ελικόπτερα που πραγματοποίησαν την ύψιστη αποστολή, αυτή της παροχής βοήθειας στον συνάνθρωπο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που φτάνουν στα γραφεία μας, τον ρόλο του «από μηχανής Θεού» πιθανό θ’ αναλάβουν ποιοι άλλοι, εκείνοι που κλήθηκαν και στις φωτιές να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.

Φυσικά ο λόγος για τα ελικόπτερα τύπου Chinook, τα πληρώματα των οποίων είναι συνηθισμένα και στην αποστολή της αεροδιακομιδής μιας και την πραγματοποιούν με το ελικόπτερο τους, που βρίσκεται σε μόνιμη βάση στο αεροδρόμιο της Ρόδου.

Ένας προβληματισμός που υπάρχει για τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι πως πολλά από τα μικρά νησιά των Κυκλάδων δεν έχουν το απαραίτητο μήκος και πλάτος στα ελικοδρόμια τους που φτάνει τα 27μ χ 27μ. , ενώ το Chinook για να προσγειωθεί χρειάζεται 45μ. χ 45μ.


Σε κάθε περίπτωση πάντως όπως μας τονίζουν πηγές από το πεντάγωνο η υπογραφείσα συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο άμυνας και το υπουργείο υγείας ξεκαθαρίζει πως όταν απουσιάζει το ΝΗ-90 αναπληρώνεται από άλλα πτητικά μέσα των ΕΔ, οπότε εκτός των Chinook ίσως τεθεί κάποιος άλλος τύπος ελικοπτέρου σε «μεγίστη» ετοιμότητα.

Τονίζουμε πως τα πληρώματα των ελικοπτέρων Chinook πιθανό να βγάλουν το φίδι από την τρύπα διότι στις πυρκαγιές από τη διαθεσιμότητά των 3 ελικοπτέρων που είχε ζητηθεί από το υπουργείο προστασίας του πολίτη, μόλις κρίθηκε αναγκαίο μέχρι και επτά ελικόπτερα απογειώθηκαν από την πίστα του 4ου ΤΕΑΣ για να συνδράμουν από αέρος το έργο των επίγειων πυροσβεστικών δυνάμεων την ώρα μάλιστα που η χώρα μας ακόμη περίμενε τα νοικιασμένα ελικόπτερα να φτάσουν στην Ελλάδα ενώ τα δάση της είχαν παραδοθεί στις φλόγες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ