Επίδομα Παραμεθορίου: Πέντε ερωτήματα – φωτιά!

Πέντε ερωτήματα – φωτιά για το επίδομα παραμεθορίου θέτει ο βουλευτής της ΝΔ Θανάσης Δαβάκης προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας. Θα τα απαντήσει άραγε στη Βουλή;

 

Ο πρώην υφυπουργός και βουλευτής Λακωνίας Θανάσης Δαβάκης, επανέρχεται στο θέμα του επιδόματος παραμεθορίου, με νέα ερώτησή του στη Βουλή. Δείτε τι ρωτά τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και εσωτερικών.

 

 

ΘΕΜΑ: Σχετικά με τον ορισμό της παραμεθορίου όσον αφορά το επίδομα του άρθρου 127 περίπτωση Ε του Ν. 4472/2017

Με το άρθρο 127 περίπτωση Ε΄ του Ν. 4472/2017 θεσπίζεται επίδομα για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) και των Σωμάτων Ασφαλείας (ΣΑ) που υπηρετεί σε ορισμένες μόνο από τις συνοριακές περιοχές της χώρας. Συγκεκριμένα, η ακριβής διατύπωση του πρώτου εδαφίου της ανωτέρω περίπτωσης είναι η ακόλουθη (η υπογράμμιση προστέθηκε):

«Στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάµεων και του Λιµενικού Σώµατος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, καθώς και της Ελληνικής Αστυνοµίας και του Πυροσβεστικού Σώµατος που υπηρετούν ή είναι αποσπασµένα στο Νοµό Έβρου και στους Νοµούς Λέσβου, Χίου, Σάµου, Δωδεκανήσων και Σαµοθράκης, καθώς και στο ένστολο προσωπικό της Πολεµικής Αεροπορίας που υπηρετεί ή είναι αποσπασµένο στη Σκύρο, χορηγείται µηνιαίο επίδοµα ύψους εκατό ευρώ (100 €).»

Στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για το σχετικό νομοσχέδιο, ο κ. Υπουργός Εθνικής Άμυνας απέδωσε στο συγκεκριμένο επίδομα τον τίτλο «επίδομα παραμεθορίου», παρά το γεγονός ότι το ίδιο το κείμενο του νόμου δεν του αποδίδει – όπως φαίνεται και από το ανωτέρω απόσπασμα – κάποιον τίτλο ή άλλο χαρακτηρισμό. Συγκεκριμένα, η ακριβής διατύπωση των όσων ο κ. Υπουργός ανέφερε κατά τη διάρκεια της ΡΚΒ’ συνεδρίασης της Ολομέλειας (18/5/2017) είναι η ακόλουθη (η υπογράμμιση προστέθηκε):




«Δεδομένου, ωστόσο, ότι οι προαναφερόμενος προσωπικές διαφορές αφορούν κυρίως σε στελέχη των κατωτέρων βαθμίδων της διοίκησης ιδιαίτερη αξία θεωρώ ότι έχει η θέσπιση για πρώτη φορά για το στρατιωτικό προσωπικό του επιδόματος παραμεθορίου ύψους 100 ευρώ, περίπου, το οποίο –σημειώνω- θα λάβουν στην πλειοψηφία τους τα παραπάνω στελέχη που υπηρετούν στην παραμεθόριο και ανέρχονται σε περίπου δώδεκα χιλιάδες. Επομένως, με τη διατήρηση της προσωπικής διαφοράς και τη χορήγηση του νέου επιδόματος παραμεθορίου τα εν λόγω στελέχη θα δουν μια μικρή, αλλά πραγματική αύξηση των αποδοχών τους.»

Αντιπαραβάλλοντας τις διατάξεις των μισθολογίων του δημοσίου τομέα (άρθρο 19 του Ν.4354/15) με τις αντίστοιχες του ειδικού μισθολογίου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας (περ. Ε΄, άρθρο 127 του Ν.4472/17), εξάγονται τα ακόλουθα συμπεράσματα:

– Το μισθολόγιο του δημοσίου τομέα για την  χορήγηση του επιδόματος απομακρυσμένων – παραμεθορίων περιοχών λαμβάνει υπόψη ως βασικά τα γεωγραφικά κριτήρια, κατόπιν έκδοσης σχετικής ΚΥΑ των συναρμοδίων υπουργείων.

– Το  ειδικό μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας για την χορήγηση του υπόψη επιδόματος διαφαίνεται ότι δεν λαμβάνει υπόψη τα ίδια γεωγραφικά κριτήρια (προφανώς δημοσιονομικά), δίχως έκδοση ΚΥΑ συναρμοδίων υπουργείων αλλά απευθείας από τον νόμο.

Ο ανεξήγητος περιορισμός του επιδόματος του άρθρου 128 περίπτωση Ε΄ του Ν. 4472/2017 στα στελέχη που υπηρετούν μόνο σε ένα υποσύνολο των συνοριακών περιοχών, οι διαφορές που διαπιστώνονται από την αντιπαραβολή των κριτηρίων θέσπισης του επιδόματος παραμεθορίου των δημοσίων υπαλλήλων με τα κριτήρια θέσπισης του επιδόματος του άρθρου 128 περίπτωση Ε΄ του Ν. 4472/2017, καθώς και η ασυμφωνία μεταξύ των λεγομένων του κ. Υπουργού Εθνικής Άμυνας και του περιεχομένου του ιδίου άρθρου δημιουργούν σειρά ερωτημάτων σχετικά με την αντιμετώπιση που χαίρει από την πλευρά της Κυβέρνησης τόσο το ζήτημα της υπηρεσίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας στις παραμεθόριες περιοχές, όσο και το ζήτημα του εν γένει ορισμού της έννοιας της παραμεθορίου.




ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κκ. Υπουργοί:

  1. Γιατί δεν εφαρμόστηκαν για την χορήγηση του εν λόγω επιδόματος στα στελέχη των ΕΔ και ΣΑ τα ίδια κριτήρια με τα αντίστοιχα που εφαρμόζονται για τους δικαιούχους του μισθολογίου του δημοσίου τομέα; Επίσης γιατί δεν προβλέφθηκε ο καθορισμός των κριτηρίων χορήγησης να γίνει με ΚΥΑ μεταξύ Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, προκειμένου να είναι δυνατή η κάθε δικαιολογημένη πρόσθεση – διόρθωση των κριτηρίων;
  2. Με βάση ποια κριτήρια αποφασίστηκε ότι το επίδομα του άρθρου 127 περίπτωση Ε΄ αποδίδεται μόνο στο προσωπικό των ΕΔ και ΣΑ που υπηρετεί στις ΠΕ Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάµου, Δωδεκανήσων και Σαµοθράκης, καθώς και στη νήσο Σκύρο; Με βάση ποια κριτήρια εξαιρέθηκαν οι υπόλοιπες συνοριακές περιοχές;
  3. Για ποιο λόγο εξαιρείται το προσωπικό των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, πλην της Πολεμικής Αεροπορίας, που υπηρετεί στη Σκύρο;
  4. Προτίθεται η Κυβέρνηση να περιορίσει τις περιοχές που χαρακτηρίζονται ως παραμεθόριες, όσον αφορά το επίδομα παραμεθορίου των Δημοσίων Υπαλλήλων του άρθρου 19 του Ν.4354/15;
  5. Ποιες περιοχές χαρακτηρίζονται με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο ως παραμεθόριες, όσον αφορά τη χορήγηση του επιδόματος του άρθρου 19 του Ν.4354/15;

Ο Ερωτών βουλευτής

Αθανάσιος Π. Δαβάκης –Βουλευτής Λακωνίας Ν.Δ.


ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ