Τα κλικ, οι bloggers και η συνεργασία

Με μια πρόσφατη αρθρογραφία, ο Τσεκουράτος, μια στήλη του ArmyNow.Net, η οποία έχει χαρακτήρα δηκτικό, σατιρικό και παρεμβατικό, έγινε πολύς λόγος για τα sites και blogs τα οποία ασχολούνται με τα θέματα της άμυνας.

Είναι γεγονός πως όλοι όσοι ασχολούνται με κάτι ενδιαφέρονται να έχουν και το αντίστοιχο κέρδος από την ενασχόληση αυτή. Υπάρχουν λοιπόν οι επαγγελματίες του χώρου της ενημέρωσης που  διαθέτουν πόρους για να επενδύσουν σ’ αυτή, διαπιστεύσεις και πιστοποιήσεις αλλά και προσωπικό που είναι κατάλληλο για τη δουλειά αυτή. Το αναμενόμενο κέρδος σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις προέρχεται κυρίως από τη διαφημιστική δαπάνη που τελικά είναι η πηγή εσόδων.

Τα τελευταία χρόνια, η συστηματική αύξηση της δυνατότητας επικοινωνίας, η ανάπτυξη εφαρμογών διαδικτύου και η συνολική διαφοροποίηση του τρόπου διαφήμισης και marketing, έδωσε σε πολύ κόσμο μια εναλλακτική δραστηριότητα απόκτησης κέρδους. Η ηλεκτρονική διαφήμιση αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη διαφημιστική δαπάνη αφού τα τελευταία τρία χρόνια σε διεθνές επίπεδο έχει ξεπεράσει την τηλεοπτική.

Η δυνατότητα δημιουργίας κέρδους μέσα από τις εφαρμογές διαδικτύου στην Ελλάδα έφτασε καθυστερημένα. Αυτό είχε σα συνέπεια να υπάρξει ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων που είδαν το διαδίκτυο ως φορέα για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους. Όμως οι περισσότεροι από αυτούς ούτε τη γνώση είχαν ούτε την πείρα αλλά ούτε και το σχέδιο για να βγάλουν χρήματα με τρόπο αποδοτικό και συστηματικό.

Ένας από τους επαγγελματικούς τομείς που έχουν θιγεί πολύπλευρα κατά τη διάρκεια της κρίσης είναι εκείνος των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας. Έτσι ένα σημαντικός αριθμός στελεχών τους, είτε απόστρατοι είτε εν ενεργεία, είδε τις εφαρμογές του διαδικτύου ως πηγή συμπληρωματικών εσόδων. Κάποιοι είχαν και τις γνώσεις αλλά και τη θέληση να δημιουργήσουν καινοτόμα και αποτελεσματικά sites και να μπουν έτσι στη διεθνή αγορά. Κάποιοι άλλοι όμως που δεν μπορούσαν να φτάσουν στην πηγή για να πιούν νερό, ασχολήθηκαν με τον τομέα της ενημέρωσης, ο καθένας με διαφορετικό κίνητρο ως προς το τι θα κέρδιζε τελικά. Άλλος ήθελε να παρουσιάσει το έργο του, άλλος να ενημερώνει τον Κλάδο και άλλοι πιο δραστήριοι ν’ ασχοληθούν με τον τομέα της Άμυνας.

Η έλλειψη τεχνογνωσίας στα θέματα e-marketing και ενημέρωσης είναι προφανής στα περισσότερα sites και blogs τα οποία ασχολούνται με τον τομέα αυτό. Δε συμπεριλαμβάνουμε τους επαγγελματίες της ενημέρωσης οι οποίοι έχουν σαφώς δομημένες ιστοσελίδες και στοχευμένες αγορές. Οι υπόλοιποι όλοι κινούνται στον αστερισμό των εργαλείων της Google (analytics, adwords, adsense, κλπ.) και των κοινωνικών δικτύων που υποστηρίζουν μια μορφή e-marketing με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Έτσι λοιπόν ένα πλήθος στρατιωτικών σε καθημερινή βάση προσπαθεί να πιάσει ένα κοινό στοχευμένο και πολύ καλά οριοθετημένο, προκειμένου να έχει επισκεψιμότητα, άρα κλικς όπως μεταφράζεται η επισκεψιμότητα, άρα χρήματα. Το feed back από τα εργαλεία της Google σε έναν αριθμό 3-5000 επισκεπτών την ημέρα είναι από 2 – 16 Ευρώ την ημέρα, δηλαδή ένα μέσο εισόδημα από έμμεση διαφήμιση γύρω στα 300 Ευρώ αν σε καθημερινή βάση δουλεύει κάποιος 8-12 ώρες.

Από άμεσες διαφημίσεις πολύ λίγα πράγματα μπορούν να έλθουν σε μη επαγγελματικά sites, υπό την έννοια πως αυτή η διαφημιστική αγορά στην Ελλάδα είναι σε βρεφικό ακόμα επίπεδο και δύσκολα θα αναπτυχθεί αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει.

Υπάρχει βέβαια σε πολλούς και το μεράκι για κάτι που λειτουργεί σαν “αλκοολίκι” όταν σε καθημερινή βάση σου τρώει κάποιες ώρες και ο εθισμός στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι κάτι που γνωρίζει ηλικίες κι επαγγέλματα.

Στο ArmyNow.Net, έχουμε κάνει μια συστηματική έρευνα για το τι και πως πώς μπορεί να αυξήσει τα εισοδήματα και τα εργαλεία της Google δεν είναι μέσα στις πρώτες επιλογές, άρα τα κλίκς δε μας ενδιαφέρουν. Οι διεθνείς συνεργασίες, η άμεση στοχευμένη διαφήμιση, η ανάπτυξη παράλληλων αγορών, η dedicated αρθρογραφία και η χρήση των social media ως φορέα διαφήμισης είναι στοιχεία που παρουσιάζουν εξαιρετικό εμπορικό ενδιαφέρον.

Από την άλλη πλευρά η ενημέρωση στον τομέα της Άμυνας οφείλει να ακολουθεί συγκεκριμένους κανόνες και να τηρεί ίσες αποστάσεις σεβόμενη θεσμούς, πρόσωπα και πάνω απ’ όλα την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων. Εκεί λοιπόν είναι και διαφωνία μας με εκείνους του στρατιωτικούς που είτε για λόγους εμπορικούς, είτε για λόγους που έχουν να κάνουν με το μεράκι τους, είτε για δικούς τους προσωπικούς λόγους δεν φιλτράρουν όσο πρέπει τις ειδήσεις που αναπαράγουν. Επειδή δε μπορούν να έχουν την είδηση στην πηγή της, συγκεντρώνουν αρθρογραφία και ειδησιογραφία από ηλεκτρονικά μέσα τα οποία πολλές φορές είναι και κατευθυνόμενες για την υποστήριξη είτε πολιτικών είτε άλλων συμφερόντων.

Έτσι, στα πλαίσια της καλοπροαίρετης προσπάθειας τους να δημιουργήσουν είτε εισόδημα είτε εντυπώσεις διαχέουν και αναπαράγουν ειδήσεις που πολλές φορές είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας άλλων, άσχετων με τις Ένοπλες Δυνάμεις, που έχουν κάποιο σκοπό, όχι κατ’ ανάγκη πονηρό.

Η πρόταση λοιπόν του ArmyNow σε όλους εκείνους που ασχολούνται με την αμυντική ενημέρωση, πρώην και νυν στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων για αρχή και των Σωμάτων Ασφαλείας στη συνέχεια, είναι η δημιουργία ενός δικτύου ενημέρωσης μέσα από το οποίο ο καθένας θα μπορεί να έχει την άποψή του, τη θέση του και τον τρόπο δουλειάς του. Όμως τα οφέλη θα είναι μεγάλα και πολλαπλά, αφού το στοχευμένο κοινό θα προκαλέσει μεγάλη διαφήμιση και σημαντικά έσοδα. Τουρισμός, ανάπτυξη λογισμικού, ελληνικά προϊόντα, εξαγωγική δραστηριότητα, αυτόνομες αγορές είναι λίγα μόνο απ’ αυτά που μπορούν να γίνουν.

Αυτός λοιπόν ήταν και ο στόχος της αρθρογραφίας του Τσεκουράτου, που όμως έχει το δικό του ύφος και η αλήθεια είναι πως προκάλεσε και μάλιστα άσχημα. Οι απαντήσεις που πήρε ήταν στο ίδιο ύφος με το δικό του και κατά συνέπεια δεν είχε αποτέλεσμα. Εμείς στο ArmyNow.Net δε θέλαμε να θίξουμε κανέναν και θεωρούμε πως το παρόν κείμενο θα δώσει τη διάσταση που θέλουμε και σε λίγες μέρες θα κοινοποιηθεί και η πλατφόρμα της διαδικτυακής συνεργασίας των sites και blogs των στρατιωτικών. Γιατί πέρα και πάνω απ’ όλα η ισχύς είναι εν τη ενώσει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ