Κύπρος: Ρεκόρ για υπό κυπριακή σημαία πλοίο!

Christophe de Margerie

Ποιο ρεκόρ έσπασε πλοίο υπό κυπριακή σημαία; Για που ταξίδεψε και κάτω υπό ποιες συνθήκες; Τι θα μπορεί να κάνει από εδώ και πέρα;

 

 

Ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα επιτεύγματα της διεθνούς ναυτιλίας, η ταχύτερη πλεύση μέσω των πάγων της Αρκτικής και μάλιστα χωρίς τη συνοδεία παγοθραυστικών, έγινε από πλοίο υπό κυπριακή σημαία, που ανήκει σε ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Κύπρο.

Την ίδια ώρα, το πλοίο, που μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο, είναι και ένα από τα πιο εξελιγμένα του είδους, αφού το ίδιο χρησιμοποιεί ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Το γεγονός, κάνει τον γύρο του ναυτιλιακού κόσμου. Πρόκειται για το υπό κυπριακή σημαία ρωσικό δεξαμενόπλοιο «Christophe de Margerie», της Sovcomflot που έχει έδρα στη Λεμεσό και ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη εξέλιξη του ναυτιλιακού οργανισμού που διαχειριζόταν τον εμπορικό στόλο της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.

Το υπό κυπριακή σημαία δεξαμενόπλοιο ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρώτο εμπορικό ταξίδι του, μεταφέροντας υγροπο ιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τη Νορβηγία, μέσω της Βόρειας Θάλασσας στη Νότια Κορέα.

Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, το πλοίο κατέγραψε ένα νέο ρεκόρ ταχύτητας διασχίζοντας τα στενά του Μπέρντινγκ σε χρόνο μόλις 6 ημερών 12 ωρών και 15 λεπτών.

Ο χρόνος διέλευσης και ολοκλήρωσης ολόκληρου του δρομολογίου από τη Νορβηγία μέχρι την Κορέα, ήταν κατά 30% μικρότερος, από τον χρόνο που χρειάζονται ανάλογα πλοία για να ξεκινήσουν από το ίδιο λιμάνι και να φτάσουν στον ίδιο προορισμό, ακολουθώντας το παραδοσιακό «νότιο» δρομολόγιο, μέσω του καναλιού του Σουέζ.

Επιπλέον, το υπό κυπριακή σημαία «Christophe de Margerie» έχει γίνει το πρώτο εμπορικό πλοίο στον κόσμο που έπλευσε όλο το μήκος του «βόρειου» δρομολογίου χωρίς συνοδεία παγοθραυστών.

Ουσιαστικά πρόκειται για το πρώτο παγοθραυστικό πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο.

Κατασκευάστηκε από τη Daewoo και μπορεί να πλέει χωρίς πρόβλημα ακόμα και κάτω από καιρικές συνθήκες με θερμοκρασίες της τάξης των πλην 50 βαθμών Κελσίου, διασχίζοντας παγωμένες θάλασσες με πάγο πάχους μέχρι και 2,1 μέτρα, δηλαδή να πλέει στις αρκτικές θάλασσες τις πλέον ψυχρές περιόδους του έτους.

Επίσης, το γεγονός ότι χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο, εξαλείφει τους κινδύνους ρύπανσης στις εξαιρετικά ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές που διέρχεται, αφού μειώνει κατά 90% τις εκπομπές οξειδίου του θείου και κατά 80% τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Πηγή: philenews.com

armynow.gr google news

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ