Σχολή Ναυτικών Δοκίμων: Ο Διοικητής Υποναύαρχος Δ-Ε. Κατάρας μιλάει στο ArmyNow.gr (Α΄ Μέρος)

ΥΠΟΝΑΥΑΡΧΟΣ ΚΑΤΑΡΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΣΝΔ

Το ArmyNow.gr παρουσιάζει μια από τις παλαιότερες Σχολές της χώρας τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων μέσα από την οποία αναδεικνύονται οι αυριανοί Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού

Ρεπορτάζ: Γιώργος Μιχαηλάρης

Μέσα από μια συζήτηση με τον Διοικητή της ΣΝΔ Υποναύαρχο Δημήτριο – Ελευθέριο Κατάρα η οποία θα παρουσιαστεί σε δύο μέρη (σήμερα και αύριο), ενώ θα ακολουθήσει η συζήτηση με τον Διευθυντή Ναυτικής Εκπαίδευσης ΣΝΔ Πχο (Μ) Αντώνιο Βαρελά ΠΝ, θα παρουσιαστεί το έργο της ΣΝΔ.

Τα δύο στελέχη του ΠΝ αναφέρονται στη μεγάλη παράδοση της σχολής αλλά και τα σύγχρονα βήματα που ακολουθεί έχοντας να αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις αλλά και ταυτόχρονα για τις τεράστιες δυνατότητες που διαθέτει η Σχολή.

(ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟ Β΄ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ)

«Αεί τη Ελλάδι θαλασσοκράτορας παιδεύει ναυμάχους»

«Εκμεταλλευόμαστε το παρελθόν, για να βελτιστοποιήσουμε το παρόν, προσβλέποντας στο μέλλον» η φράση του Υποναύαρχου Δημήτριου – Ελευθέριου Κατάρα, Διοικητή της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο την ευθύνη που τον διακατέχει στη συγκεκριμένη θέση.

Στη συζήτηση και στα όσα είπε στο ArmyNow.gr ο Διοικητής μετέφερε την εικόνα μιας σύγχρονης Σχολής, που όμως δεν ξεχνάει ποτέ και βασίζεται στην παράδοσή της.

ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

Αναφέροντας πολύ συχνά στη συζήτηση τις λέξεις «ναυτοσύνη» και «ναυτιλία», συστατικά με ιδιαίτερη βαρύτητα, μιλάει για την ευθύνη να παραδώσει στο Πολεμικό Ναυτικό μετά από 4 χρόνια, τον κάθε Δόκιμο που φοιτά στην ΣΝΔ, ως έναν άξιο, μορφωμένο, καταρτισμένο Αξιωματικό, με τις κατάλληλες γνώσεις αλλά και με κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική μόρφωση. Ικανό να στελεχώσει τα πλοία και τις υπηρεσίες του ΠΝ, αλλά και να εκπροσωπήσει τη χώρα σε θέσεις και δραστηριότητες στο εξωτερικό.

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει την ιστορική ευθύνη εδώ και 3.000 χρόνια να κυριαρχεί στη θάλασσα και αυτό είναι το πεπρωμένο και ο προσανατολισμός της ΣΝΔ: Να φτιάχνει Αξιωματικούς ηγέτες που θα γίνουν θαλασσοκράτορες, όπως λέει και το ρητό της Σχολής «Αεί τη Ελλάδι θαλασσοκράτορας παιδεύει ναυμάχους».

 «Εμείς εκπαιδεύουμε αυτούς που θα κυριαρχήσουν στη θάλασσα. Έχουμε αυτή την αποστολή από την εποχή του Θεμιστοκλή. Και αυτό είναι το μέλλον του Έλληνα», λέει ο Διοικητής της ΣΝΔ.

Η λειτουργία της ΣΝΔ ξεκίνησε την 24η Νοεμβρίου 1845 ως «Ναυτικόν Σχολείον» επί της κορβέτας “Λουδοβίκος”, με Βασιλικό Διάταγμα που προέκυψε κατόπιν εισηγήσεως του Υπουργού επί των Ναυτικών Κωνσταντίνου Κανάρη, του πυρπολητή.

Η μετεγκατάστασή της στην ξηρά έγινε δυνατή το 1905, με το κληροδότημα που άφησε ο Παντελής Βασσάνης, στις προς τούτο κατασκευασθείσες εγκαταστάσεις στον Πειραιά, καθιστώντας τη ΣΝΔ, το παλαιότερο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα του Πειραιά.

ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

Το γραφείο του Διοικητή της ΣΝΔ, όχι τυχαία, κοσμούν δύο πορτραίτα: Του Πρώτου Διοικητή της Σχολής Πλωτάρχη Ηλία Κανελλόπουλου και του Δοκίμου Ιωάννη Παστρικάκη, ο οποίος στις 17 Νοεμβρίου 1912, έπεσε ηρωικά κατά την απελευθέρωση της Χίου, σε ηλικία 18 ετών.  Παραπέμπει με αυτό τον τρόπο στη μεγάλη σημασία της σχέσης μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου στη Σχολή, μια σχέση που κρατάει 174 χρόνια τώρα.

Τα κοινά με τον Διοικητή της ΣΣΕ και η διακλαδικότητα

Η συζήτηση με τον Υποναύαρχο Δημήτριο – Ελευθέριο Κατάρα ξεκινάει από τον ίδιο, με μια προσωπική αλλά σημαντική πληροφορία για το πώς συνδέεται με τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Τόσο ο ίδιος όσο και ο νυν Διοικητής της ΣΣΕ Υποστράτηγος Δημήτρης Χούπης, ανήκουν στην πρώτη «φουρνιά» στελεχών των ΕΔ, οι οποίοι μπήκαν στις σχολές με το σύστημα των πανελλήνιων εξετάσεων, ήταν και οι δύο Αρχηγοί στις τάξεις τους και έγιναν και οι δύο ταυτόχρονα Διοικητές στις Σχολές.

Και ο λόγος που το αναφέρει δεν είναι τυχαίος, καθώς όπως σημειώνει, η παλαιότερη άμιλλα ή μάλλον «ευγενής αντιδικία» μεταξύ των σχολών των τριών όπλων πλέον έχει υποχωρήσει, αφού το ζητούμενο είναι η συνεργασία και η προαγωγή της διακλαδικότητας. Αυτή δε η συνεργατικότητα, εκφράζεται με άριστη σχέση και επαφές ακόμη και στο κορυφαίο επίπεδο των σχολών.

Άλλωστε οι εξελίξεις στην περιοχή δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις για το Πολεμικό Ναυτικό, που καλείται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων. Και η ΣΝΔ, από την οποία θα εκκολαφθούν οι αυριανοί ηγέτες του ΠΝ, έχει πρωτεύουσα σημασία, καθώς θα πρέπει να τους εφοδιάσει με τα απαραίτητα και κατάλληλα μέσα, για να ανταπεξέλθουν στο σύγχρονο πολύπλοκο περιβάλλον.

Γι΄ αυτό ξεκινώντας να μιλάει ο Διοικητής θα μας πει: «Είναι θετικό να προβάλλεται η Σχολή, γιατί έχουμε παρατηρήσει ότι προσελκύουμε ιδιαίτερα ικανούς επιτυχόντες από τις εξετάσεις, πλην όμως αρκετοί από αυτούς δεν ξέρουν που έρχονται. Η καλύτερη δυνατή προβολή βοηθάει ώστε να ξέρει ο υποψήφιος σπουδαστής που έρχεται, τι τον περιμένει και τι θα γίνει μετά την αποφοίτηση του. Μιλάμε για παιδιά που πετυχαίνουν 18.000 μόρια και θα μπορούσαν να επιλέξουν οποιαδήποτε άλλη σχολή. Έχουν όμως μια γενική εικόνα που είναι συχνά διαφορετική από την πραγματικότητα, και όταν έρχονται, αντιμετωπίζουν ένα νέο περιβάλλον το οποίο δεν το γνωρίζουν και συχνά δεν το περίμεναν. Είναι μεγάλη πρόκληση γιατί εδώ μετά την κατάταξή σου θα πρέπει να μεταβείς από το πεδίο του πολίτη στο πεδίο του στρατιώτη. Η αρχική εκπαίδευση θα είναι δύσκολη και μετά από κάποιο σημείο η στρατιωτική εκπαίδευση θα γίνεται παράλληλα με την Ακαδημαϊκή, η οποία είναι πάρα πολύ απαιτητική».

Το επίπεδο και οι απαιτήσεις της Σχολής είναι όμως ιδιαίτερα υψηλές, οι οποίες την έχουν αναγάγει σε επίπεδο Πολυτεχνείου.

«Η δουλειά του Αξιωματικού του Ναυτικού είναι αρκετά επιστημονική και τεχνοκρατική, γι΄ αυτό και οι απαιτήσεις που έχουμε για το ακαδημαϊκό υπόβαθρο των επιτυχόντων είναι υψηλές, που συγκρίνονται με τα αντίστοιχα των δυσκολότερων ΑΕΙ. Το γεγονός αυτό μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για προσέλκυση ακόμα καλύτερων υποψηφίων», θα επισημάνει ο Διοικητής.

Φυσικά και μετά τα αποτελέσματα των εξετάσεων υπάρχει μια κινητικότητα, αλλά λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην μένουν κενές θέσεις. Και εδώ ο Διοικητής θέτει με έμφαση το ζήτημα του αριθμού των εισακτέων.

«Δυστυχώς οι Δόκιμοι είναι πολύ λίγοι, καθώς λόγω της δημοσιονομικής δυσχέρειας έχει μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων και κατά συνέπεια των αποδιδόμενων Αξιωματικών. Λαμβάνοντας υπόψη την δομή δυνάμεων, ο αριθμός αυτός πρέπει να αλλάξει για να παράγουμε περισσότερα στελέχη».

Τα στοιχεία που δίνει άλλωστε μιλάνε από μόνα τους:  Οι Έλληνες Δόκιμοι της Πρώτης Τάξης είναι 32 άτομα συνολικά. Αποδίδονται δηλαδή κατά μέσο όρο 30 με 35 άτομα το χρόνο στο Πολεμικό Ναυτικό, όταν στην τάξη του Διοικητή το 1987 υπήρχαν 84 Έλληνες Δόκιμοι. Το ενθαρρυντικό είναι, όπως μας ενημερώνει, ότι υπάρχει πρόθεση από το Υπουργείο να αυξηθούν σταδιακά στο προ του 2012 επίπεδο, όπου σε κάθε τάξη ήταν 50 με 60 άτομα, με αναλογία 2 Μάχιμοι προς 1 Μηχανικό.

Αυτό έχει δημιουργήσει μια άλλη πραγματικότητα τα τελευταία χρόνια, καθώς έχει αναστραφεί η πυραμίδα και υπάρχουν περισσότερα υψηλόβαθμα και παλαιά στελέχη στο ΠΝ, απ΄ ότι νέα.

ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

Τα προσόντα των νέων Δοκίμων

Φυσικά έρχεται το ερώτημα για τα προσόντα που απαιτούνται από τη νέα γενιά των Δοκίμων. Ξεκαθαρίζει ο Διοικητής ότι από τη δική του χρονιά ακόμη, οι νέοι συναγωνίζονταν στο επίπεδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων και η είσοδος στη Σχολή ήταν επιλογή τους.

«Είναι λάθος αν ωθηθεί κάποιος στη ΣΝΔ ακούσια του. Θα πρέπει να προσελκύονται τα άτομα, τα οποία εκούσια ή συνειδητά επιλέγουν το επάγγελμα του Στρατιωτικού και δη του Αξιωματικού του ΠΝ, για το αντικείμενο της δουλειάς του.

Και τι ακριβώς κάνει το ΠΝ; Σου παρέχει ένα επάγγελμα με προκλήσεις και απαιτήσεις, σου παρέχει ενασχόληση με το θαλάσσιο στοιχείο, που είναι στη φύση του Έλληνα. Τη δυνατότητα να ζήσεις περιπέτειες, να γνωρίσεις νέους τόπους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, από νωρίς. Την ικανοποίηση και την υπερηφάνεια να υπηρετείς και να υπερασπίζεσαι την πατρίδα, να χειρίζεσαι υλικό εκατομμυρίων ευρώ, να σώζεις ζωές σε ειρήνη και πόλεμο. Εμείς τέτοιους ανθρώπους θέλουμε. Δε θέλουμε κάποιους που θα έρθουν εδώ για να έχουν σταθερό μισθό».

Αλλά και στην πράξη όπως σημειώνει:  «Ακόμη και στα τέσσερα χρόνια της σχολής, οι Δόκιμοι έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν, σε χειμερινούς εκπαιδευτικούς πλόες, αλλά κυρίως κατά τον ετήσιο θερινό πλου, ερχόμενοι σε επαφή με το επάγγελμα του Αξιωματικού του ΠΝ. Ακόμη και τα παιδιά που έχουν ένα μέρος της εικόνας στο μυαλό τους, στη συνέχεια ανακαλύπτουν πολλές προκλήσεις. Δεν είναι λίγο ένα παιδί να ξέρει ότι θα μπορέσει να επιλέξει να υπηρετήσει σε φρεγάτα, σε πυραυλάκατο, να καταδυθεί με υποβρύχιο, να πετάξει με αεροπλάνο, με ελικόπτερο, να γίνει υποβρύχιος καταστροφέας.  Όλα αυτά, όταν μπαίνεις στη Σχολή, τα έχεις μπροστά σου».

ΣΝΔ ΔΟΚΙΜΟΙ

Η Διαχείριση Δοκίμων

Πώς διαχειρίζεται όμως η Σχολή νέα παιδιά 18 ετών που επέλεξαν να αφήσουν τις ανέσεις της ζωής του απλού φοιτητή και πολίτη; Πώς καταφέρνει να τους «κρατάει»;

Στα εύλογα αυτά ερωτήματα ο Διοικητής με διάθεση θα πει: «Προσαρμοζόμαστε στην κοινωνία. Τα νέα αυτά παιδιά είναι κομμάτι μέσα από την ελληνική κοινωνία. Αλλά και όλοι εμείς στο ΠΝ,  δεν είμαστε απομονωμένοι. Γνωρίζουμε από  τη καθημερινή συναναστροφή μας στην κοινωνία, τις ανέσεις και τις παροχές που θεωρούνται δεδομένα. Καταλαβαίνουμε ότι τα παιδιά έρχονται στη Σχολή με «απαιτήσεις» αυτών των παροχών, με μεγαλύτερο εθισμό σε ανέσεις, αλλά εδώ θα πρέπει να μάθουν να προσαρμόζονται στην ενσυνείδητη πειθαρχία και στη λελογισμένη χρήση αυτών των σύγχρονων αγαθών, που συνάμα είναι και προκλήσεις για την ασφάλεια. Θα πρέπει να κατανοήσουν τον λόγο που απαιτείται συμμόρφωση με τις διατάξεις και να μάθουν στην τήρηση των κανονισμών, στο περιορισμό και την πειθαρχία».

Το τι σημαίνει ενσυνείδητη πειθαρχία το εξηγεί ο ίδιος σημειώνοντας: «Μοιραία εδώ θα μάθουν να περιορίζονται. Θα πρέπει πχ να καταλάβουν ότι στην αποστολή, στο πλοίο εν πλω, δεν υπάρχει Ίντερνετ και social media, δεν υπάρχει άμεση επαφή. Για λόγους ασφαλείας η πληροφορία το που είμαι, τι κάνω, δεν πρέπει να μεταδίδεται. Εδώ ο Δόκιμος από την είσοδό του, στην προπαίδευση, προσαρμόζεται στο να μην έχει κινητό και χρήση Ίντερνετ».

Η πειθαρχία και οι στρατιωτικές αρχές αποτελούν λοιπόν σημαντικούς παράγοντες της εκπαίδευσης γι΄ αυτά τα παιδιά, καθώς όπως σημειώνει ο Διοικητής: «Εδώ απαιτείται προσαρμογή σε συγκεκριμένα όρια. Θα πρέπει να μάθεις π.χ. την τήρηση του ωραρίου, των κανόνων, την εφαρμογή διαδικασιών, να διδαχθείς την πειθαρχία που είναι η βάση της διοίκησης, καθώς πρέπει «να μάθεις να διοικείσαι για να μάθεις να διοικείς».

Γι΄ αυτό τα τέσσερα χρόνια είναι μια μικρογραφία της καριέρας του Αξιωματικού. Είναι διαρθρωμένα ώστε η διοικούσα, η τέταρτη τάξη, να ασκεί διοίκηση παντού, οι  τριτοετείς οι οποίοι έχουν αρκετή ωριμότητα και εμπειρία, να συμμετέχουν στη λειτουργία της Σχολής ως επικεφαλής ή υπεύθυνοι σε αρκετές δραστηριότητες, ενώ ετοιμάζονται να παραλάβουν τη διοίκηση, οι δευτεροετείς έχοντας τελειώσει το πρώτο στάδιο εκπαίδευσης να τελούν πιο σύνθετες λειτουργίες συμμετέχοντας στην ιεραρχία και οι πρωτοετείς είναι αυτοί που «εισπράττουν» όλη την εκπαίδευση από τους αρχαιοτέρους τους, διδάσκονται και προσαρμόζονται».

ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

Διάρθρωση και εφόδια στηριγμένα στη φύση του Ναυτικού επαγγέλματος

Όλη η διάρθρωση στη ΣΝΔ είναι τέτοια ώστε οι νέοι να προετοιμαστούν για να εισαχθούν στο Ναυτικό,  για να προσαρμοσθούν στη φύση του Ναυτικού επαγγέλματος.

Ποια είναι η περιβόητη φύση του Ναυτικού επαγγέλματος το εξηγεί ο Υποναύαρχος σημειώνοντας: «Ο ναυτικός από αρχαιοτάτων χρόνων ξεκίναγε από το λιμάνι του παίρνοντας τα απαραίτητα του εφόδια, στη συνέχεια ανοιγότανε στη θάλασσα ακολουθώντας γνωστά σημάδια και φάρους, προσαρμοζόμενος στις συνθήκες ανέμου, θαλάσσης και περιβάλλοντος, ενώ δεν είχε πρόβλημα να γνωρίσει νέους τόπους και προορισμούς .

Αυτό αν το σκεφτεί κανείς είναι η φύση του ναυτικού: Το λιμάνι μας και τα εφόδια μας είναι οι διαδικασίες και παραδόσεις μας, αυτά είναι που μας κατευθύνουν.

Δηλαδή οι μόνιμες διαδικασίες και παραδόσεις μας είναι η βάση στην οποία στηριζόμαστε, είναι το λιμάνι και τα εφόδια μας από τα οποία ξεκινάμε. Στη συνέχεια η ακολουθητέα πλεύση μας, η χαραχθείσα πορεία μας, η καριέρα μας, ακολουθεί γνωστά σημεία, κάβους και φάρους, που είναι οι εκάστοτε κατευθύνσεις και διαταγές. Πάντα όμως απαιτείται προσαρμογή στις επικρατούσες συνθήκες και το περιβάλλον, δηλαδή στις  επικρατούσες γεωπολιτικές και τεχνολογικές συνθήκες και εξελίξεις. Τέλος στο ΠΝ δεν φοβόμαστε να ανακαλύπτουμε νέους τόπους στους τομείς της τεχνολογίας,  να εισαγάγουμε καινοτομίες, νέες διαδικασίες, νέες συνεργασίες. Αυτή είναι η φύση του ναυτικού, που χαρακτηρίζει τη δομή, τη λειτουργία και τη νοοτροπία του όπλου, αλλά και της ΣΝΔ.

ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

Ξεκινώντας από την παράδοση, πλέουμε με ασφάλεια και μεθοδικότητα, βάζοντας θαρραλέα πλώρη για το μέλλον».

Πως μεταφράζεται όμως αυτό στη πράξη; Ο Διοικητής το περιγράφει μιλώντας για το ιστορικό Βασάνειο κτίριο της ΣΝΔ, στο οποίο μετά από δωρεά του Π. Βασάνη μεταφέρθηκε η Σχολή το 1905, μετά από την ίδρυσή της το 1845.

«Το κτίριο αυτό αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος της παράδοσής μας, που μας θυμίζει τις ρίζες μας και μας κατευθύνει. Αρχικά ήταν το βασικό κτίριο της Σχολής, τώρα σε αυτό στεγάζεται πλέον το Διοικητήριο. Η ΣΝΔ ίσως να μην έχει τις ανέσεις των νέων εγκαταστάσεων της Σ. Ικάρων ή της ΣΣΕ, αλλά λειτουργεί στον ίδιο ιστορικό χώρο από το 1905, όταν μεταφέρθηκε στον Πειραιά. Σεβόμαστε και τιμούμε την μεγάλη μας παράδοση και λειτουργούμε οργανωμένα και μεθοδικά, χωρίς όμως αυτό να μας εμποδίζει να αναζητούμε και να εντάσσουμε καινοτομίες.

ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ

Υψηλού επιπέδου Ακαδημαϊκή μόρφωση

Για παράδειγμα, τα διδασκόμενα στη Σχολή μαθήματα αναπροσαρμόζονται και τροποποιούνται ανάλογα με τις εξελίξεις. Η ΣΝΔ είναι πλέον ΑΣΕΙ ισότιμο με τα λοιπά ΑΕΙ της χώρας. Έχουμε διέλθει επιτυχώς εξωτερική αξιολόγηση και οι Δόκιμοι φοιτώντας στη Σχολή συλλέγουν πλήρως αναγνωρισμένες ακαδημαϊκές πιστωτικές μονάδες (Credits). Είμαστε έτοιμοι (απομένουν οι τελικές υπογραφές και ρυθμίσεις) να διοργανώσουμε κοινό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, καταρχάς με το Πανεπιστήμιο του Πειραιά. Αισιοδοξούμε δε, σε πλήρη εφαρμογή της ισοτιμίας με τα ΑΕΙ, να καταστεί δυνατό να οργανώσουμε και άλλα αυτόνομα μεταπτυχιακά προγράμματα αλλά και διδακτορικά. Το διδακτικό μας προσωπικό, το δυναμικό και οι υποδομές μας έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν και να διεξάγουν τέτοια προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών. Μπορούμε να διαλέξουμε προγράμματα που αφενός θα είναι χρήσιμα για το Ναυτικό και τις ΕΔ, αλλά συγχρόνως και ελκυστικά για να τα παρακολουθήσουν και πολίτες.

Συμμετέχουμε σε προγράμματα Erasmus, ενώ έχουμε εξαιρετικές επαφές και συνεργασία με Ερευνητικά κέντρα, ΑΕΙ  αλλά και τις λοιπές στρατιωτικές σχολές της Ελλάδας και του εξωτερικού, τόσο σε εκπαιδευτικές  όσο και εθιμοτυπικές δραστηριότητες. Ανταλλάσσουμε επισκέψεις σπουδαστών για παρακολούθηση σεμιναρίων, διαλέξεων, αλλά και αθλητικών δραστηριοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνουμε κάθε χρόνο διεθνές σεμινάριο υπό την αιγίδα του ESDC (European Security and Defense College), με συμμετοχή φοιτητών άλλων πανεπιστημίων του εξωτερικού και εσωτερικού.

Και δεν μένουμε εκεί, συμμετέχουμε στις διεργασίες που αναλαμβάνονται τη περίοδο αυτή από τις Ναυτικές Ακαδημίες της Ευρώπης, για τη δημιουργία ενός κοινού Ακαδημαϊκού εξαμήνου. Αν και είναι πολύ πρώιμο το στάδιο, στη τελική του μορφή θα μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει το κοινό Ακαδημαϊκό εξάμηνο σε μια από τις χώρες που θα το συνδιοργανώνουν και να λαμβάνει ακριβώς την ίδια εκπαίδευση. Δηλαδή θα μπορεί ο Δόκιμος εδώ ή πχ στην Ιταλία να έχει την ίδια εκπαίδευση και τις ίδιες ακριβώς πιστωτικές μονάδες.

Είναι πεποίθηση μας ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να αξιοποιείς τις γνώσεις και τις παροχές ιδρυμάτων του εξωτερικού και συγχρόνως να μπορείς να παρέχεις κι εσύ τις δικές σου εκπαιδευτικές δυνατότητες σε αλλοδαπούς σπουδαστές. Πιστέψτε με, ήδη η συμμετοχή σε διεθνή προγράμματα, Erasmus ή άλλα διμερή, είναι πάρα πολύ ελκυστική για τους Δοκίμους, οι οποίοι κάθε χρόνο επιδιώκουν να πηγαίνουν σε σεμινάρια μικρής διαρκείας στην Ευρώπη και στην Αμερική, αλλά και σε θερινά εκπαιδευτικά ταξίδια. Κατά τον ίδιο τρόπο προσκαλούμε αντίστοιχα, και φιλοξενούμε και εμείς σπουδαστές από Στρατιωτικές Σχολές του εξωτερικού ή της Ελλάδας, για συμμετοχή σε σύντομες εκπαιδευτικές ή αθλητικές δραστηριότητες, αλλά και για όλο το Θερινό εκπαιδευτικό Πλου. Μόνο εσωστρέφεια δεν έχουμε λοιπόν. Είμαστε κατεξοχήν εξωστρεφείς».

ΣΝΔ ΔΟΚΙΜΟΙ

Η εξοικείωση του μελλοντικού Αξιωματικού με την θάλασσα

«Στην ναυτική εκπαίδευση, χρησιμοποιούμε σκάφη διαφόρων τύπων για εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Ιστιοπλοϊκά διαφόρων μεγεθών, κωπήλατες λέμβους, αλλά και μηχανοκίνητα σκάφη. Η ΣΝΔ μετά από δωρεά, διαθέτει ένα ικανότατο μηχανοκίνητο σκάφος που αξιοποιείται αφενός  κάθε εβδομάδα για εκπαίδευση Δοκίμων της Τετάρτης τάξης, αλλά και σε τακτικούς 48ωρους εκπαιδευτικούς πλόες.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της Σχολής, οι Δόκιμοι εκπαιδεύονται και σε εβδομαδιαία και σε τακτική βάση με τις Μονάδες του Στόλου, δηλαδή τις Μονάδες που θα κληθούν αύριο να υπηρετήσουν. Σκοπός είναι η διαρκής επαφή και εξοικείωση του μελλοντικού Αξιωματικού με την θάλασσα, η οποία μόνο ωφέλιμη μπορεί να είναι, και η απόκτηση γνώσης μέσω της εκπαίδευσης στις Μονάδες του Στόλου (Φρεγάτες, Πυραυλακάτους κ.α.). Αποκορύφωμα της ναυτικής εκπαίδευσης είναι φυσικά ο ετήσιος θερινός πλους, ο οποίος ουσιαστικά είναι μια παρατεταμένη παραμονή και εκπαίδευση στη θάλασσα, που σε συνδυασμό με εκτέλεση εξειδικευμένων μαθημάτων εν πλω, αποσκοπεί στον εθισμό στη διαβίωση στο πλοίο, στην ενίσχυση της συνεργασίας και της διαλειτουργικότητας, στην ανάπτυξη ναυτοσύνης, πρωτοτυπίας και ανεξαρτησίας, στην απόκτηση εμπειριών από γνωριμία με ξένους τόπους, λιμάνια, λαούς και έθιμα, αλλά και στον απογαλακτισμό από την ξηρά και τους οικείους».

(ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟ Β΄ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ)

Η παρουσίαση της συνέντευξης με τον με τον Διοικητή της ΣΝΔ Υποναύαρχο Δημήτριο – Ελευθέριο Κατάρα θα ολοκληρωθεί αύριο

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ