Τα άλυτα προβλήματα των στελεχών των ΕΔ για τα οποία δεν είπε τίποτα ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΣΟΣ

Αναγνώστης του ArmyNow.gr μας υπενθύμισε χθες και πολύ σωστά έπραξε το άρθρο της ιστοσελίδας στις 7 Ιουλίου 2020 με τίτλο: Ένας χρόνος κυβέρνηση ΝΔ: Μηδέν εις το πηλίκο στην επίλυση των προβλημάτων των στελεχών των ΕΔ

Αφορμή στάθηκε η ομιλία και τα όσα είπε στη συνέντευξη στη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και αφορούσαν την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων και το πρόγραμμα εξοπλιστικών πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Με αγνό παράπονο παρατήρησε ότι εκτός από την πρόσληψη 15.000 ατόμων στις ΕΔ δεν είπε κουβέντα για την επίλυση έστω κάποιων από τα προβλήματα των στελεχών που παραμένουν άλυτα παρά τις διαβεβαιώσεις της ΝΔ όταν ήταν αντιπολίτευση ότι θα επιλυθούν. Και δυστυχώς αυτά τα προβλήματα δεν είναι λίγα και αφορούν την ζωή των ίδιων και των οικογενειών τους. Τα στελέχη όμως όπως όλοι όλοι συμφωνούν αποτελεί τον πολλαπλασιαστή ισχύος για τις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά δεν φαίνεται ούτε από αυτή την κυβέρνηση να εκτιμάται ιδιαίτερα καθώς προφανώς τους θεωρεί δεδομένους.

Τα προβλήματα είχαν μεταφέρει τότε στο ArmyNow.gr τα ίδια τα στελέχη των ΕΔ απαριθμώντας ένα προς ένα τα ζητήματα που έμειναν άλυτα. Μάλιστα, μετά την δημοσίευση στα email έφτασαν ακόμα περισσότερα ζητήματα και προβλήματα.

Τα δημοσιεύουμε ξανά μήπως τα έχουν ξεχάσει εκεί στο Μαξίμου και στο ΥΠΕΘΑ:

Αποζημίωση νυχτερινής εκπαίδευσης

Παρά το ότι σαν αντιπολίτευση η ΝΔ είχε καταθέσει ερωτήσεις στην βουλή χαρακτηρίζοντας μάλιστα ψίχουλα το 2,77 ανά ώρα νυχτερινής απασχόλησης δεν ενέγραψε κανένα κονδύλιο στο προϋπολογισμό του 2020 . Το άλλοθι δεν γνώριζε δεν ισχύει , ούτε ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Λεφτά υπάρχουν και τα είδαμε δόθηκαν εκεί που «έπρεπε». Τα στελέχη δεν ξεχνούν ότι έχουν γίνει μπαλάκι μεταξύ ΥΠΕΘΑ και υπουργείου οικονομικών.

Έκδοση ΠΔ για την αύξηση της Ημερήσιας αποζημίωσης «Δαπάνες μετακίνησης στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας»

Σύμφωνα με τον Ν. 4336/2015 (ΦΕΚ Α 94/14-8-2015) άρθρο 11 η ημερήσια αποζημίωση Δημοσίων υπαλλήλων καθορίστηκε στο ποσό των σαράντα (40) ευρώ, ανεξάρτητα από τη θέση ή το βαθμό του μετακινουμένου.

Στο άρθρο 15 του Ν. 4336/2015 (ΦΕΚ Α 94/14-8-2015) αναγραφόταν ότι έπρεπε εντός 9 μηνών να εκδοθεί το ΠΔ.

Για την ιστορία μετά από 4 παρατάσεις για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος (η τελευταία είχε δοθεί με το με το άρθρο 65 του Ν.4587/2018 – ΦΕΚ 218/Α/24-12-2018 και έληξε στις 30.6.2019) ούτε η Κυβέρνηση της ΝΔ κατάφερε να εκδώσει ένα ΠΔ στα μέτρα και στις ανάγκες των στελεχών των ΕΔ .

Αυτό έχει τα εξής παραλειπόμενα:

1. H αποζημίωση παραμένει καθηλωμένη στα 29,35 ευρώ (26,40 καθαρά) ενώ των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων έχει φτάσει στα 40 ευρώ.

2. Για να εκδοθούν τα έξοδα μετάθεσης των στελεχών (μετακίνησης, εγκατάστασης) χρησιμοποιούν μπακαλίστικες μεθόδους. Πληροφορίες που μας έρχονται αναφέρουν ότι ζητούν από τα στελέχη να προσκομίσουν το τελευταίο φύλλο μισθοδοσίας που είχε εκδοθεί με το προηγούμενο μισθολόγιο , του έτους 2017 δηλαδή, ώστε να προσδιορίσουν τις βαθμολογικές ωριμάνσεις το χρονοεπίδομα κτλ που δεν υπάρχουν στο νέο μισθολόγιο.

Επανεξέταση του Μισθολογίου

Εδώ κολλάει γάντι αυτό που είπαμε στην αρχή ότι «τα λόγια είναι σαν τις σφαίρες και δεν γυρίζουν πίσω». Παρά του ότι οι μισθολογικές αλλαγές των στρατιωτικών κρίθηκαν από το ανώτατο δικαστήριο αντισυνταγματικές και έπρεπε να επανέλθουν στα επίπεδα του 2012 και η κυβέρνηση της ΝΔ είχε δεσμευτεί ότι θα το εξετάσει δεν το έπραξε. Δεν μιλάμε για επαναφορά των δώρων γιατί θα «γελάσει και ο κάθε πικραμένος».

Συνυπηρέτηση συζευγμένων στελεχών των ΕΔ

Ως τόπος συνυπηρέτησης των συζευγμένων στελεχών δύναται να υλοποιηθεί «σε όμορη περιφερειακή ενότητα». Όταν το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας κατάφερε και ρύθμισε το 2018 με τροποποίηση του άρθρου 21Α του Ν.2946/2001 , με αποδοχή όλων σχεδόν των κοινοβουλευτικών ομάδων, το πρόβλημα με τις συζύγους εκπαιδευτικούς και νοσηλευτές είναι δυνατόν τα στελέχη που είναι συζευγμένα με συνάδερφο στρατιωτικό να μην μπορούν διευθετήσουν το θέμα και τα στελέχη να αναγκάζονται να διανύουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιόμετρα;

Και τελικά τα παιδιά που θα πάνε σχολείο στο μέσω των νομών;

Μεταθετικότητα γονέων που έχουν παιδιά που φοιτούν στην Β΄ ΚΑΙ Γ΄ Λυκείου

Σύμφωνα με τον Ν. 3883/10 ένα ενισχυτικό κοινωνικό κριτήριο για τον ορισμό μη μετάθεσης αποτελεί «η Ηλικία και οι σπουδές των τέκνων».

Το κριτήριο όμως αυτό με την μικρή ενίσχυση μέσω μοριοδότησης δεν είναι ικανό να αποτρέψει μια μετάθεση όταν το στέλεχος έχει παιδιά που φοιτούν στην Β΄ ή Γ΄ Λυκείου. Τα παιδιά των στρατιωτικών τα προηγούμενα χρόνια με τις συχνές μετακινήσεις και εναλλαγές σχολικού περιβάλλοντος λόγω μετάθεσης έχουν υποστεί την μέγιστη ταλαιπωρία. Ας τα βοηθήσουμε ώστε να πετύχουν τον στόχο τους.

«Χρόνος Διοίκησης ή Ειδικής Υπηρεσίας» ΠαΔ 4-25 /2005/ ΓΕΣ τροποποίηση

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που στρατιωτικοί παρά του ότι δεν έχουν κλείσει ένα χρόνο σε μια φρουρά μετακινούνται για να εκτελέσουν χρόνο διοικήσεως.  Ακόμη και στελέχη που υπηρετούν σε επιχειρησιακές μονάδες «κάνουν ουρά στις μονάδες» για να γράψουν τον απαιτούμενο χρόνο διοικήσεως.

Μια τροποποίηση της ΠαΔ 4-25/2005 που έγινε το 2014 δημιούργησε πολλά προβλήματα.
Μια ΠαΔ η οποία έχει φτάσει να έχει πάνω από 20 προσθήκες αν μη τι άλλο μόνο προβληματική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Προβληματική και για τα στελέχη και για τον Προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ. Εκτός εάν λεφτά για μεταθέσεις υπάρχουν.

Τα στελέχη λένε ότι ένας εναρμονισμός των ΠΟΥ (πινάκων οργάνωσης) με την ΠαΔ 4-25/2005 θα αύξανε τις θέσεις.

Εκτός και εάν θέλουν σε όλες τις μονάδες να έχουν Διοικητές Λόχων, Διαχειριστές και Αρχιτεχνίτες και τους Ευέλπιδες στα μάχιμα τους χρόνια να καλύπτουν θέσεις επιτελείων.

Στέγαση Στρατιωτικού προσωπικού κατασκευή ΣΟΑ, ΣΟΜΥ, ΣΟΕΠΟΠ

Εδώ σε απάντηση ερώτησης που κατατέθηκε είδαμε να αναγράφονται ως δράσεις όσα είχαν προβλεφθεί και ήταν σε εξέλιξη από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Όταν το κόστος για την πληρωμή ενοικίου από ένα χαμηλόβαθμο στέλεχος έχει γίνει πλέον δυσβάστακτο. Όταν οι μεταθέσεις είναι επιτακτικές. Όταν οι αποδοχές την τελευταία 10ετία βαίνουν μειούμενες. Ε τότε δεν γίνεται να μη κάνεις τροποποίηση του κανονισμού στέγασης. Δεν είναι δυνατόν να μην βάλεις εισοδηματικά κριτήρια, δεν είναι δυνατόν π.χ να παραμένουν στα ΣΟΑ στεγασμένοι οι συνταγματάρχες, κατ΄εξαίρεση για 4 έτη και εάν ήταν και πριν Διοικητές μονάδων έξι συνεχόμενα έτη.

Πλέον με την αύξηση των ετών παραμονής το βαθμό του συνταγματάρχη και τυχαία να πετάξεις μια πέτρα θα πετύχεις δυο – τρεις.

Τέλος δεν είναι δυνατόν να κάνεις παραχώρηση σε δήμους κτλ χωρίς ανταποδοτικότητα νέες κατοικίες. Δεν είναι δυνατόν να μην έχεις ως προτεραιότητα την αύξηση των κονδυλίων για κατασκευή νέων κατοικιών με ένα γενναίο πρόγραμμα.

Δελτία ταυτότητας στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων ως Ταξιδιωτικά έγραφα και Γραφεία Νομικής Προστασίας

Παρά την παρέλευση ενός έτους δεν έχουν υλοποιηθεί τα αναγραφόμενα στον νόμο.

Υγειονομική περίθαλψή , Τροποποίηση Π.Δ 432/83

Το Π.Δ 432/83 στο οποίο βασίζεται η υγειονομική περίθαλψη των στρατιωτικών θέλει εκσυγχρονισμό. Η απάντηση η ίδια με αυτή της προηγούμενης κυβέρνησης. «Το θέμα της υγειονομικής κάλυψης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και των οικογενειών τους έχει ήδη τεθεί και εξεταστεί στο πλαίσιο διακλαδικής Ομάδας Εργασίας (ΟΕ) υπό του ΓΕΕΘΑ/Β1, για την αναθεώρηση του ΠΔ 432/83.

Ποιο το αποτέλεσμα της ομάδας;

Τα προστατευόμενα μέλη των στελεχών των Ε.Δ. δεν δικαιούνται συνταγογράφησης οπτικών για τη διόρθωση της όρασης τους. Γιατί; Είναι παιδιά  ενός κατώτερου θεού; Πότε θα λυθεί το ζήτημα;

Υπάρχει εφαρμογή στις ΕΔ της Φ. 80100/50885/3033 31 Δεκεμβρίου 2018 (ΦΕΚ Β 5987) όπου καθορίστηκε ο Ενιαίος Πίνακας Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 του N.3863/2010;

Πρωτοβάθμια Βαθμίδα Υγείας των στελεχών μόνο σε στρατιωτικά νοσοκομεία;

Τι γίνεται με τις λογοθεραπείες εργασιοθεραπείες; Θα γίνει προσπάθεια να υπάρχουν συμβεβλημένοι ιατροί; Είναι δυνατόν κάποιος ΕΠΟΠ να πληρώνει από την τσέπη του 500, 600 έως 1000 ευρώ και να του επιστρέφονται τα χρήματα σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και μετά από 6,7,8 μήνες;

Συνταξιοδοτικά ζητήματα – αναγνώριση ετών υπηρεσίας

Καταταγέντες 1990-92 παλαιοί ασφαλισμένοι. Δεν υπάρχει λύση ενώ υπήρχε λύση έτοιμη από το 2014 και ενώ κατατέθηκε και πρόσφατα τροπολογία από το ΚΙΝΑΛ η κυβέρνηση δεν την έκανε δεκτή.

Το κόστος των τριών συντάξιμων ετών του άρθρου 22 παρ. 4 του ν.3865/2010 με την  έναρξη ισχύος του Ν.4387/2016 έγινε απαγορευτικό. Δεν μπορεί να ζητάμε από τα στελέχη να πληρώσουν μέχρι και 24.000 ευρώ για να αναγνωρίσουν 3 έτη υπηρεσίας το μισό εφάπαξ δηλαδή.

‘Αρθρο 11 του Ν.4609/19 τι ισχύει; Πόσο κοστίζει; Ποιος μπορεί να το αναγνωρίσει; Είναι επιπλέον των 5 «μάχιμων ετών»; Τα στελέχη ακόμη ψάχνουν και άκρη δεν βρίσκουν. Θα βγει κάποια ερμηνευτική διαταγή από τα επιτελεία; Βέβαια η ΓΔΟΣΥ είχε εκφράσει εγγράφως την άποψη της με θετική χροιά. Την έλαβε κάποιος υπόψιν του;

Συνταξιοδοτικά ζητήματα ΕΠΟΠ που βάση νόμου θα αποστρατευτούν αυτεπάγγελτα στην ηλικία των 50 ετών έχοντας πολλοί εξ αυτών συμπληρώσει μόνο 25-30 έτη υπηρεσίας. Πότε θα το δουν; Τι σύνταξη θα πάρουν τα εν λόγω χαμηλόβαθμα στελέχη;

Πρέπει τελικά να δοθεί το δικαίωμα να αναγνωρίσουν ακόμη μια επιπλέον πενταετία αυτή του Ν. 4609/19 με ευνοϊκούς όρους;

Άρθρο 32 του Ν.4609/19 Αποκατάσταση ιεραρχικής ομαλότητας για Αξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ κρινόμενων κατά το Ν. 2439/1996

Παρά την καταψήφιση από την ΝΔ του άρθρου και παρά του ότι έχει παρέλθει ένας χρόνος τα εν λόγω στελέχη δεν βλέπουν φως στο τούνελ. Θα μπορούσαμε να γράφουμε τρις σελίδες ακόμη προβλήματα τα οποία δεν απαιτούν και χρήματα αλλά απλά βούληση.

Βέβαια αυτονόητα για όλους όχι για την κυβέρνησης αφού παραμένουν άλυτα. Αλλά μάλλον θα πρέπει να θίξουμε ακόμη ένα τραγελαφικό το οποίο έπρεπε να λυθεί με υπουργική απόφαση μέσα σε 10 λεπτά.

Είναι η μη υλοποίηση του άρθρου 37 του Ν.4494/2017. Συγκεκριμένα, και με βάση την ανωτέρω διάταξη το ΓΕΣ ορθά και έγκαιρα ενέταξε τους εν λόγω αποφοίτους του Στρατού Ξηράς στους Πίνακες Τακτικών Κρίσεων για το Έτος 2020-21.

Μετά όμως πήρε πίσω την απόφαση του και έχοντας περάσει 9 μήνες δεν μπορεί να υλοποιηθεί το αυτονόητο, η πρόθεση του νομοθέτη όπως αναγράφεται και στην αιτιολογική έκθεση του νόμου. Η ψήφιση μάλιστα ήταν με σχεδόν διακομματική συμφωνία.

Εάν παρασυρθούμε βέβαια και μιλήσουμε και για τις χορηγήσεις (έχουν ξεχάσει τα στελέχη πότε ήταν η τελευταία φορά) ζητάνε όμως οι διοικήσεις εγγράφως και ελέγχουν εάν έχουν ράψει τα στελέχη τις προβλεπόμενες στολές, τον εξοπλισμό, κράνη «κατσαρόλες του 1960» κτλ θα γράφουμε μέχρι του χρόνου.

Στάχτη λοιπόν στα μάτια και τα 120 ευρώ τα Χριστούγεννα και τα χειροκροτήματα από τον απόηχο του Έβρου.

Όταν δεν έχεις προβλέψει να πληρώσεις στο Στρατό Ξηράς τις αργίες του 2018 και απαντάς ότι δεν υπάρχουν χρήματα ενώ οι υπόλοιποι Κλάδοι ΠΑ και ΠΝ έχουν αποζημιωθεί και δημιουργείς στελέχη δυο ταχυτήτων στο ίδιο υπουργείο δεν χρειάζεται να το προσπαθήσουμε άλλο.

 

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όλα τα παραπάνω μαρτυρούν ότι διαχρονικά οι Ελληνικές Κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν τους στρατιωτικούς σαν πολίτες Β κατηγορίας και αυτό πρέπει να σταματήσει άμεσα.

  2. Τα μισα πιυ γραφετε συνδικαλιστικα ταγμενα παραμυθια ειναι….κανα 2 ειναι προβληματα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ