Τα θρυλικά ελικόπτερα AB-212 του ΠΝ εξαφανίζονται! Τι έχει συμβεί;

Γιατί το ΠΝ εξαφάνισε τα ελικόπτερα της 1ης Μοίρας Agusta Bell 212 (AB-212) από Βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα με δραστηριότητες ελικοπτέρων;

 

 

Του Ισίδωρου Γεωργίου

Κάτι περίεργο συμβαίνει με τα βίντεο που δίνει στη δημοσιότητα το ΠΝ. Με τα λύπης παρατηρήσαμε πως στη Διοίκηση Ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού έχει μείνει μόνον η 2η μοίρα που διαθέτει τα S-70 Aegean Hawk, αυτό προκύπτει απο το βιντεο που έδωσε στη δημοσιότητα το ίδιο το ΠΝ με αποστολές που ανέλαβε κι αυτές τις ανέλαβαν μόνο τα ελικόπτερα τύπου Sikorsky.

Με λίγη παρατηρητικότητα βλέπει κανείς πως η 1η Μοίρα των ελικοπτέρων με τα Agusta Bell 212 απλώς έχει μείνει στην αφάνεια, σα να μην ανέλαβε καμία απολύτως αποστολή.

Απονείωση AB-212 από Φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού

Τα θρυλικά AB-212 του ΠΝ εξαφανίστηκαν μ ενα μαγικό ραβδί αλλά γιατί έχει συμβεί στο βίντεο αυτό;

Μετά το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα της Κινάρου που προσέκρουσε το ελικόπτερο στο πιο ψηλό σημείο του νησιού και παρέσυρε στον θάνατο τα στελέχη του ΠΝ, φαίνεται πως όλα άλλαξαν για την μοίρα των AB-212, τα οποία προσγειώνονται το ένα μετά το άλλο ενώ όσα πετούν είναι για την εκπαίδευση των πληρωμάτων της 1ης Μοίρας.

Διαδικασία προσνείωσης AB-212 στο ελικοδρόμιο Φρεγάτας του ΠΝ

Είναι τα ελικόπτερα που από το 1979 έκαναν έρευνα διάσωση, έκαναν αποστολές ειδικών επιχειρήσεων με «βάτραχους» του ΠΝ, έκαναν αποστολές παροχής βοηθείας προς το συνάνθρωπο, τον νησιώτη.

Συνεκπαίδευση ανδρών της Διοίκησης Υποβρύχιων Καταστροφέων με την 1η Μοίρα ελικοπτέρων ΠΝ και Φρεγάτα. Στιγμιότυπο από τη διαδικασία Fast Rope των βατραχανθρώπων στο ελικοδρόμιο του πλοίου.

 

Εξαφανισμένα από προσώπου γης είναι τα ελικόπτερα Agusta Bell 212 του ΠΝ καθώς τα περισσότερα βρίσκονται όπως μαθαίνουμε καθηλωμένα στο έδαφος.

Σχεδόν με παράπονο όταν ρωτάς στέλεχος της 1ης Μοίρας ελικοπτέρων του ΠΝ, τι γίνεται με τα ελικόπτερα, λέει στο armynow.net

«Πάνω από 20 χρόνια εμείς κάναμε τις αεροδιακομιδές από το Αιγαίο, από το 79’ που τα είχαμε παραλάβει μέχρι το 99’ .
Μόλις πήραν τα 4 ελικόπτερα του ΕΚΑΒ τις σταματήσαμε, αλλά κάποια έπεσαν, μετά τα ηνία τα πήρε η Πολεμική Αεροπορία και ο Στρατός Ξηράς, αλλά κι εμείς εδώ από το Κοτρώνι όμως μόνο τα S-70.

20 χρόνια δεν είχαμε ούτε ένα γδάρσιμο στο δάχτυλο εμείς κι ας τρώγαμε χαστούκια από τις ριπές του ανέμου στα ελικοδρόμια, Δόξα τον Θεό τα καταφέραμε και αν μας ζητούσαν και πάλι να το κάνουμε, εδώ είμαστε.»

Πολλοί θα πουν πως το ΑΒ-212 έχει στο πίσω μέρος το sonar και δεν μπορεί να μπει τίποτα άλλο καθώς ο χώρος που μένει είναι λιγοστός ενώ το βάρος που μπορεί να μεταφέρει περιορίζεται σημαντικά.

Όμως αν τα Agusta Bell 212 ήταν αν όχι όλα, τα περισσότερα, διαθέσιμα, σίγουρα θα μπορούσαν να πραγματοποιούν κι αυτά αποστολές στ’ ακριτικά νησιά του Αιγαίου Medevac εφόσον αφαιρεθεί το σύστημα sonar όπως άλλωστε κάνουν και στα Sea Hawk.

Το Depping sonar κατά την κάθοδο για το “κυνήγι” του υποβρυχίου από το ΑΒ-212

Ενδεικτικά είχαν εκτελεστεί αποστολές αεροδιακομιδών από φρεγάτες της τάξεως των 200-250 ναυτικών μιλίων κι αυτό το σημειώνουμε για να μην μπορεί κανείς να υποστηρίξει πως δεν είναι ικανά γι’ αυτές τις αποστολές.

Οι κινητήρες των ΑΒ-212 χρειάζονται αντικατάσταση, τουλάχιστον δυο σετ twin pack που αν κάτι τέτοιο είχε συμβεί αμέσως αυτό μεταφράζεται σε περισσότερο του 50% διαθεσιμότητα ελικοπτέρων.

Όμως οι μηχανικοί για να δουλέψουν χρειάζονται υλικά, ανταλλακτικά κι αυτά αποτελούν τον «βραχνά» όχι μόνο για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά για το σύνολο των πτητικών μέσων στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Το υπόστεγο της 1ης Μοίρας Ελικοπτέρων στο Κοτρώνι του Μαραθώνα, εκεί που δίνουν μάχη οι μηχανικοί του Πολεμικού Ναυτικού για τη συντήρηση των ελικοπτέρων ΑΒ-212 και ορισμένα από αυτά βρίσκονται διαθέσιμα τόσο για την εκπαίδευση των πληρωμάτων όσο και για οτι άλλο χρειαστεί.

Πριν λίγο καιρό, από επίσημα χείλη είχε ακουστεί πως η Ελλάδα ετοιμάζεται ν’ αποκτήσει και νέα Aegean Hawk τα οποία σταδιακά θ’ αντικαθιστούσαν τον παλιό στόλο των ΑΒ-212.

Κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει- κι ούτε προβλέπουμε πως θα προχωρήσει- μιας και τα εκατομμύρια από το Πολεμικό Ναυτικό «έπεσαν» στα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P-3B ORION τα οποία θα πετάξουν και πάλι σε διπλό ρόλο όπως έκαναν τότε με τα φτερά της 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας.

Από την 1η Μοίρα ελικοπτέρων του ΠΝ είχε ζητηθεί σε νέους ιπταμένους, κυρίως συγκυβερνήτες των ε/π να δηλώσουν ποιοι θα ήθελαν να μεταβούν από το ελικόπτερο στο αεροσκάφος P-3B.
Ορισμένοι είχαν δηλώσει πως επιθυμούν αυτή τη μετάβαση-πρόκληση, όμως κι αυτό το σχέδιο μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει, κανείς δεν έχει μετακινηθεί από τη Μοίρα.

Κάντο όπως οι Ισπανοί

Οι εταίροι μας στο ΝΑΤΟ Ισπανοί πριν από έναν χρόνο αναβάθμισαν τα AB-212, τοποθετώντας ουσιαστικά νέους κινητήρες οι οποίοι δίνουν μεγαλύτερη ισχύ, άρα και μεταφορική δύναμη.

Επιπλέον εκσυγχρόνισαν το cokpit του ελικοπτέρου με ψηφιακά όργανα και τοποθέτησαν τακτικό σύστημα πλοήγησης και επιχειρήσεων όπως επίσης και Flir (και οχι μεταφερόμενο από ελικόπτερο σε ελικόπτερο αναλόγως την αποστολή που παίρνει).

Το κόστος αυτής της αναβάθμισης έφτασε στο 1/3 του κόστους προμήθειας νέου τύπου ελικοπτέρου.

Οι Ιταλοί απέσπασαν ολόκληρη Μοίρα ελικοπτέρων ΑΒ-212 για τον πόλεμο του Αφγανιστάν με διαμόρφωση Δ/Μ (Διοικητικής Μέριμνας), αλεξίσφαιρα καθίσματα και πολυβόλα δεξιά και αριστερά για την προστασία τους.

Αντίστοιχο είχε γίνει και με τα Ελληνικά ΑΒ-212 όταν τα ελικόπτερα επιχειρούσαν από τις φρεγάτες του στόλου στ’ ανοιχτά της Σομαλίας από το 2009 έως το 2011 στον αγώνα της ΕΕ κατά της πειρατείας στην περιοχή και την προστασία του εμπορικού στόλου.

Επίσης μέχρι και σήμερα το ΑΒ-212 παρέχει υπηρεσίες σε αρκετές χώρες οι οποίες θεωρούνται ιδιαίτερα υπολογίσιμες ως δυνάμεις.

Στην Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία αλλά και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού στις Ηνωμένες Πολιτείες καθώς χρησιμοποιούνται από τους Marines Corps ,τους Rangers και από δυνάμεις ασφαλείας στη Λατινική Αμερική στο πλαίσιο της συνεχούς επιτήρησης- καταδίωξης των καρτέλ των ναρκωτικών.

Ποια είναι τα Agusta Bell 212 του Πολεμικού Ναυτικού

Παρελήφθησαν τα πρώτα το 1979 μέχρι το 1980, το ελικόπτερο έχει δυο κινητήρες, διπτέρυγο κύριο στροφείο.

Είναι εφοδιασμένο με βαρούλκο διασώσεως (ΗΟΙST), πυλώνες ανάρτησης εξωτερικών δεξαμενών ή και όπλων.

Επίσης το ΑΒ-212 έχει Depping sonar, radar, αυτόματο σύστημα σταθεροποίησης πτήσεως (ASE), ημιαυτόματο σύστημα προσέγγισης (AATH) και όλα τα απαραίτητα όργανα και συσκευές για πτήσεις IFR και εκπλήρωσης των αποστολών του.

Επιπλέον φέρει τακτικό σύστημα OCTOPUS- DATA-LINK-FLIR equipment που σε συνδυασμό με τους παραπάνω αισθητήρες καθιστούν το ελικόπτερο πλέον αποτελεσματικό στο σύγχρονο πεδίο επιχειρήσεων.

Διαδικασία πρόσδεσης του ΑΒ-212 από το άγημα ελικοπτέρου στο ελικοδρόμιο Φρεγάτας του ΠΝ

Από οπλισμό το ΑΒ-212 μπορεί να φέρει δυο τορπίλες ΜΚ46 MOD 1-2-5 και πυροβόλο MG-3.

Οι αποστολές που αναλαμβάνουν τα «πληγωμένα» ΑΒ-212 ΠΝ είναι εναντίον υποβρύχιων στόχων, αλλά και στόχων επιφανείας, επίσης δεν υστερεί σε αποστολές έρευνας-διάσωσης, μεταφορά ασθενών, μεταφορά εξωτερικών φορτίων και ειδικές αποστολές κι αυτό οφείλετε στην άρτια εκπαίδευση που παρέχετε στην 1η Μοίρα ελικοπτέρων του ΠΝ, την αεροπορική ικανότητα των ιπταμένων και στη ναυτοσύνη που διαθέτουν τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ