Ο Π. Καμμένος έδωσε τα στοιχεία για τις πληρωμές του προγράμματος των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B του Πολεμικού Ναυτικού.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση που του κατέθεσε «Το Ποτάμι» ο ΥΕΘΑ αναφέρει πως το πρόγραμμα των αεροσκαφών προχωρά ομαλά και το αεροσκάφος ενδιάμεσης λύσης αναμένεται, σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, να παραληφθεί το χρονικό διάστημα από τον Νοέμβριο τρέχοντος έτους έως το Φεβρουάριο 2018.
Επίσης παρουσιάζεται το πρόγραμμα χρηματοδότησης των αεροσκαφών.
Δείτε όλη την απάντηση:
Απάντηση ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ 7393/19-7-17.) με θέμα: «Ερωτήματα προς διερεύνηση για την πορεία του προγράμματος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού Ναυτικού»
Φ.900α/1295/15600/7 Σεπτεμβρίου 2017
Σε απάντηση της Ερώτησης που κατέθεσαν οι βουλευτές κ.κ Γιώργιος Μαυρωτάς και Σπυρίδων Δανέλλης με θέμα «Ερωτήματα προς διερεύνηση για την πορεία του προγράμματος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού Ναυτικού» σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν υπόψη μου και κατά το μέρος που αφορά στο ΥΠΕΘΑ, τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχήν η πορεία υλοποίησης του προγράμματος εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών υλοποιείται σύμφωνα με τον προγραμματισμό χωρίς καθυστερήσεις.
Αναφορικά με το αεροσκάφος ενδιάμεσης λύσης αναμένεται, σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, να παραληφθεί το χρονικό διάστημα από τον Νοέμβριο τρέχοντος έτους έως το Φεβρουάριο 2018.
Η προβλεπόμενη κατ’ έτος κατανομή της χρηματοδότησης του υποπρογράμματος είναι η κάτωθι:
2015: 86.736.591$
2016: 129.669.114$
2017 :106.902.201$
2018: 67.874.558$
2019: 46.923.664$
2020: 35.015.243$
2021: 26.721.774$
ΣΥΝΟΛΟ: 499.843.145$
Η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ/ΥΠΕΠ, ως φορέας πληρωμής της σύμβασης LΟΑ GR-P-GLI, Διακρατικής Συμφωνίας Ελλάδας – ΗΠΑ, είναι αρμόδια για την εκτέλεση των πληρωμών όπως αυτές καθορίζονται βάσει του χρονοδιαγράμματος πληρωμών. Έως σήμερα τηρείται απαρέγκλιτα το χρονοδιάγραμμα πληρωμών, το οποίο έχει ως ακολούθως:
Ημερομηνία πληρωμής Τριμηνιαία Σύνολο
Αρχική κατάθεση 47.383,507$ 47.383,507$
15 Σεπ 2015 25.992,502$ 73.376,009$
15 Δεκ 2015 13.360,582$ 86.736,591$
15 Μαρ 2016 22.156,833$ 108.893,424$
15 Ιουν 2016 31.987,924$ 140.881,348$
15 Σεπ 2016 33.803,224$ 174.684,752$
15 Δεκ 2016 41.721,133$ 216.405,705$
15 Μαρ 2017 44.219,028$ 260.624,733$
15 Ιουν 2017 28.513,358$ 289.138,091$
15 Σεπ 2017 16.788,358$ 305.926,449$
15 Δεκ 2017 17.381,457$ 323.307,906$
15 Μαρ 2018 18.831,457$ 342.139,363$
15 Ιουν 2018 18.531,457$ 360.670,820$
15 Σεπ 2018 16.231,457$ 376.902,277$
15 Δεκ 2018 14.280,187$ 391.182,464$
15 Μαρ 2019 15.080,187$ 406.262,651$
15 Ιουν 2019 10.530,187$ 416.792,838$
15 Σεπ 2019 9.355,187$ 426.148,025$
15 Δεκ 2019 11.958,103$ 438.106,128$
15 Μαρ 2020 11.133,103$ 449.239,231$
15 Ιουν 2020 8.658,103$ 457.897,334$
15 Σεπ 2020 8.058,103$ 465.955,437$
Ημερομηνία πληρωμής Τριμηνιαία Σύνολο
15 Δεκ 2020 7.165,934$ 473.121,371$
15 Μαρ 2021 7.165,934$ 480.287,305$
15 Ιουν 2021 7.165,934$ 487.453,239$
15 Σεπ 2021 7.465,934$ 494.919,173$
15 Δεκ 2021 4.923,972$ 499.843,145$
Εντός της πρώτης τριετίας αναμένεται επίσης και το κλείσιμο συμβολαίων μεταξύ του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ (USN) και των εργοληπτριών εταιρειών.
Οι διαδικασίες προμήθειας των συστημάτων, των υποσυστημάτων και η σχεδίαση, ανάπτυξη και ολοκλήρωση της επιχειρησιακής πλατφόρμας αναφορικά, εξελίσσονται κανονικά.
Το προϋπολογισθέν κόστος της σύμβασης είναι ενδεικτικό και αφορά σκοπούς προγραμματισμού για τον αγοραστή.
Το τελικό κόστος του προγράμματος θα προκύψει μετά την παράδοση των συμβατικών αντικειμένων. Οι συμβάσεις FMS (Foreign Military SaIes) σχεδόν στο σύνολο τους είναι υπερκοστολογημένες και τα επιπλέον καταβληθέντα ποσά επιστρέφονται στο ελληνικό Δημόσιο με ανάλογη τροποποίηση της σύμβασης (Αmendment down to actuaI).
Επιπροσθέτως, επετεύχθη σημαντική βελτίωση των ποιοτικών παραμέτρων για την ελληνική πλευρά, καθόσον συμπεριλήφθηκαν στο πρόγραμμα στοιχεία που απουσίαζαν από την αρχική προσφορά, συγκεκριμένα δε η ενεργοποίηση πέντε αεροσκαφών έναντι τεσσάρων, συμπερίληψη Follow on Support και «glass cockpit» διαμόρφωση του πιλοτηρίου.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης ζητήθηκε από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών ο σχετικός φάκελος χωρίς περαιτέρω όχληση από καμία δικαστική αρχή.
Την παρούσα χρονική στιγμή έχουν διατεθεί τέσσερεις Αξιωματικοί στην Εισαγγελία Διαφθοράς και ένας Αξιωματικός στην Ανακρίτρια Διαφθοράς.
Οι προαναφερθέντες Αξιωματικοί ζητήθηκαν με τα ακόλουθα έγγραφα από την Εισαγγελία Εγκλημάτων Διαφθοράς /Γραφείο Ειδικών Εμπειρογνώμων:
Αριθμ. πρωτ. 1560/2 Ιουν 17.
Αριθμ. πρωτ. 1736/20 Ιουν 17.
Αριθμ, πρωτ. 1890/4 Ιουλ 17.
Σας υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Νόμου 4022/2011 όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει για την υποστήριξη της εισαγγελικής έρευνας ορίζονται ειδικοί επιστήμονες πραγματογνώμονες από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, σύμφωνα με τα όσα καθορίζουν οι διατάξεις των άρθρων 183 και επομένων του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ΚΠΔ).
Σύμφωνα με το άρθρο 189 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ΚΠΔ) αν δεν δεχθεί ο πραγματογνώμονας την εντολή ορισμού, τιμωρείται για απείθεια κατά τις διατάξεις του ποινικού κώδικα.
Τέλος σε ό, τι αφορά στην ΕΑΒ η εν λόγω εταιρεία εποπτεύεται από το Υπουργείο Οικονομικών προς το οποίο διαβιβάζουμε αντίγραφο του παρόντος μετά του σχετικού για τις δικές τους ενέργειες σύμφωνα με την παράγραφο 6, του Άρθρου 124 του Κανονισμού της Βουλής των Ελλήνων.