Αλεξανδρούπολη: «Επιθεώρηση» των εργασιών στο λιμάνι από Πάιατ και ΥΕΘΑ

Αλεξανδρούπολη: Για τις εργασίες ανέλκυσης της βυθοκόρου Όλγας από το λιμάνι της πόλης θα ενημερωθούν ο Αμερικανός Πρέσβης Τζέφρι Πάιατ και ο ΥΕΘΑ.

Το αναβαθμισμένο από τις ΗΠΑ λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα επισκεφθεί αύριο ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρι Ρ. Πάιατ, όπου θα παρακολουθήσει και θα ενημερωθεί για την πρόοδο στην ανέλκυση της βυθισμένης βυθοκόρου Όλγας. Το λιμάνι θα επισκεφθεί και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος συνοδεία του Αρχηγού ΓΕΣ Αντιστράτηγου Γεώργιου Καμπά.

Να σημειωθεί ότι η ανέλκυση της βυθοκόρου Όλγας πραγματοποιείται με πόρους που παρείχαν οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ύψους 2.3 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε κατάλληλη γεωγραφική τοποθεσία για την υποστήριξη ασκήσεων στην περιοχή λόγω της υπάρχουσας υποδομής και στρατηγικής του θέσης.

Καθώς τα συμμαχικά και συνεργαζόμενα κράτη συνεχίζουν τα προγράμματα εκπαίδευσης στην περιοχή, τα λιμάνια στην Ελλάδα έχουν μεγάλη σημασία για τη ροή του προσωπικού και του εξοπλισμού.

Ένα παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη ανάπτυξη περίπου 800 τεμαχίων εξοπλισμού και περίπου 400 στρατιωτών μέσω της Αλεξανδρούπολης για την υποστήριξη της άσκησης Saber Guardian 2019 στη Βουλγαρία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία.

Δεδομένα Ανέλκυσης Βυθοκόρου:

  • Το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης διαθέτει κατάλληλη προβλήτα, ικανή να φιλοξενήσει μεγάλα φορτηγά πλοία.
  • Προβλήτα μήκους 500 μέτρων
  • Περίπου 50.000 τετραγωνικά μέτρα ανοικτού χώρου δίπλα στην προβλήτα
  • Η βυθοκόρος, της οποίας το μεγαλύτερο μέρος βρίσκεται κάτω από το νερό και εκτείνεται περίπου 270 μ. παράλληλα με την ξηρά, αφήνει λιγότερο από 200 μ. προβλήτας προς τη θάλασσα.
  • Η φορτηγίδα «Όλγα» ήταν μία βυθοκόρος, η οποία βυθίστηκε κοντά στην προβλήτα το 2010 και τώρα βρίσκεται στην άκρη αυτής με ένα μικρό της μέρος εκτεθιμένο πάνω από την επιφάνεια του νερού.
  • Μήκος/Πλάτος/Βύθισμα: 53μ. /11.5 μ. / 2.9 μ.
  • Με το πέρασμα των ετών πολλές προσπάθειες που έχουν γίνει για την ανέλκυση του ναυαγίου έχουν αποτύχει με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος της προβλήτας να μη χρησιμοποιείται.
  • Οι Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ κατανοούν τη σημασία της προβλήτας και της πλήρους χρήσης αυτής. Γι’ αυτόν το λόγο οι Ηνωμένες Πολιτείες αποφάσισαν να παρέχουν τους πόρους ώστε να ανελκυστεί η βυθοκόρος.
  • Το Πολεμικό Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών χρησιμοποίησε ένα υπάρχων συμβόλαιο ανέλκυσης με την αμερικανική εταιρεία DonJon Marine, ώστε να πραγματοποιηθεί η ανέλκυση της βυθοκόρου.
  • Η DonJon προσέλαβε την ελληνική εταιρεία ανέλκυσης Five Oceans Salvage.
  • Η επιχείρηση περιλαμβάνει:
    Δύο αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στο σημείο της επιχείρισης,
    20-30 άτομα προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού και του Στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών οι οποίοι παρέχουν υποστήριξη εξ αποστάσεως
  • Η DonJon Marine έχει 1-3 εργολάβους των ΗΠΑ στο σημείο της επιχείρισης
  • Η Five Oceans Salvage, με την υποστήριξη τοπικής, Ελληνικής εταιρείας κατάδυσης, έχει 9-13 εργαζόμενους στο σημείο της επιχείρισης.
  • Οι εργασίες ξεκίνησαν στις αρχές Αυγούστου και αναμένεται να διαρκέσουν περίπου δύο (2) μήνες.
  • Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες ανέλκυσης, θα υπάρχει η δυνατότητα χρήσης ολόκληρης της προβλήτας.
  • Το συνολικό κόστος της επιχείρισης για τις Η.Π.Α. ανέρχεται στο ποσό των $2.3 εκατομμυρίων δολαρίων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ