Το «ελληνικό» F-35 και το…Eurofighter

Ο δρόμος προς το F-35 είναι μακρύς και ακριβός, το παρελθόν διδάσκει, μένει να δούμε αν επαναλαμβάνεται.

Η είδηση πως η Αθήνα εκδήλωσε ενδιαφέρον για το F-35 προκαλεί όπως είναι φυσικό αίσθηση. Απο την μία εξαιτίας της ταυτότητας του «αόρατου αεροσκάφους» που το συνοδεύει και απο την άλλη λόγω του τεράστιου κόστους του που σίγουρα προβληματίζει για μια χώρα σαν την Ελλάδα που κάθε μέρα βουλιάζει όλο και περισσότερο.

Πόσο κοντά είναι όμως η Αθήνα στο να πει πως αποκτά F-35; Το παρελθόν διδάσκει πως απο τις κουβέντες ώς την υπογραφή είναι πολλά δισεκατομμύρια δρόμος, δρόμος δύσβατος και η Αθήνα έχει ξαναμείνει, σε καλύτερες εποχές στην μέση του δρόμου απο λάστιχο.

Ήταν το 2000, με ανάπτυξη, πολλά χρήματα και ολυμπιακά οράματα στην χώρα, όταν επι κυβερνήσεως Σημίτη η Αθήνα θεωρούσε βέβαιη την αγορά των Eurofighter. Στις 10 Νοεμβρίου του 2000 μέσα στην βουλή ο Άκης Τσοχατζόπουλος απαντούσε στην Ν.Δ. πως σε λίγες βδομάδες υπογράφουμε και άρα όπου να είναι θα αρχίσουν να έρχονται τα αεροπλάνα. Ο χρονικός ορίζοντας; Δυο εβδομάδες.

«Κατ’αρχήν θα ήθελα να πω ότι η διαπραγμάτευση για τη σύμβαση του “Eurofighter” είναι σε εξέλιξη, όπως αναφέρατε και εσείς. Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο. Ελπίζω στις επόμενες δύο εβδομάδες να μπορέσουμε να καταλήξουμε» είχε απαντήσει χαρακτηριστικά στον Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο. Φυσικά αυτό δεν έγινε γιατί φυσικά παρά τα χρήματα που έπεφταν απο τον ουρανό, τα δάνεια και τα πακέτα η Ελλάδα είχε καταφέρει να εξαφανίσει τα χρήματα και να αναγκάζεται σε περικοπές οι οποίες επίσης φυσικά για να μην θίξουν το εκλογικό σώμα έπεσαν στην Άμυνα.

Έτσι στις 30 Μαρτίου 2001 διαβάζουμε στις εφημερίδες (ΗΜΕΡΗΣΙΑ) της εποχής. «Tην «ανώμαλη προσγείωση» για το πρόγραμμα του μαχητικού αεροσκάφους τέταρτης γενιάς της Πολεμικής Aεροπορίας Eurofighter (Typhoon), προκάλεσε η δήλωση του πρωθυπουργού Kώστα Σημίτη μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης της Kυβερνητικής Eπιτροπής. Eκτός όμως από την «ακύρωση» του προγράμματος Eurofighter, ζητείται και η περαιτέρω μείωση κατά ένα τρισ. του εγκεκριμένου εξοπλιστικού προγράμματος (EMΠAE) ύψους 4 τρισ. για τα έτη 2001-5». 

Έχει σήμερα η Αθήνα περισσότερα λεφτά απο τότε; Έχει περισσότερες συμμαχίες απο τότε που θα της βρούν χρηματοδότηση; ‘Έχει περισσότερη αξιοπιστία απο τότε που θα της δώσει αεροσκάφη με κάποιον τρόπο χαμηλού κόστους ή μοιράσματος του κόστους σε βάθος χρόνου; Έχει αποφασίσει να κόψει απο κάπου χρήματα για να ενισχύσει την άμυνα της;

H απάντηση σε όλα είναι σαφώς όχι.

Κώστας Αττίας

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ:Κλείδωσαν τα F-16 ερωτηματικό τα F-35 προχωράνε οι S – 300

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ