F-16: Νυχτερινή αεροπορική κρούση αιφνιδιασμός δίχως όριο -ΒΙΝΤΕΟ

F-16: Η νυχτερινή αεροπορική κρούση αποτελεί χωρίς αμφιβολία μια από τις πιο δύσκολες αποστολές που όμως θα πλήξουν ανεπανόρθωτα τον αντίπαλο.
 
 
Του Ισίδωρου Γεωργίου
Η δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας είναι δεδομένη τόσο εντός των συνόρων όσο και εκτός κι αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα που ο «ενδιαφερόμενος» δεν μπορεί να μην το λάβει σοβαρά υπόψη του.
Οι ασκήσεις ημέρα και νύχτα είναι διαρκείς και πολλές φορές επίπονες αν σκεφτεί κανείς πως οι ώρες πτήσεων υπερδιπλασιάζονται καθώς οι αναχαιτίσεις ειδικά τα δυο τελευταία χρόνια δεν σταματούν ποτέ.
Ιδιαίτερο βάρος δίνει η Πολεμική Αεροπορία στις συνεργασίες των Μοιρών καθώς αυτές έχουν έτσι διαρθρωθεί ώστε να είναι μια συνεχής αλυσίδα και η μια να συμπληρώνει την άλλη.

Ιπτάμενοι της 336 Μοίρας στην 116 Πτέρυγα Μάχης κατευθύνονται προς τ’ αεροσκάφη F-16 Block 52+ Adv για νυχτερινή πτήση




Η νύχτα είναι διαφορετική

Νυχτερινή εναέρια κρούση με κατάδειξη στόχου, μια αποστολή ξεχωριστή, δύσκολη, διαφορετική που απαιτεί πολλές φορές κινήσεις «χορογραφίας».
Τα F-16 Block 50, Block 52 & Block 52+ Adv της ΠΑ συνεχώς βρίσκονται και νύχτα στον αέρα με κύριο στόχο την εξοικείωση των ιπταμένων στη νυχτερινή πλοήγηση, αλλά και σε αποστολές κρούσης με το σύστημα Lantirn.

f-16 Block 52+ Adv της 335 Μοίρας. Στον κόκκινο κύκλο το γκρι ατρακτηδιο που είναι αριστερά αναρτημένο στην εισαγωγή αέρα είναι το Lantirn, το σύστημα που άλλαξε τα πάντα στη νυχτερινή κρούση

 
Είναι οι ασκήσεις που σ’ ένα θέατρο επιχειρήσεων θα δώσουν τη διαφορετική τροπή και την ισχυρή εναέρια γροθιά που αν μη τι άλλο, θα «ζαλίζει» κατά πολύ τον αντίπαλο.
Τα «γεράκια» απογειώνονται στο σούρουπο, χειριστές και F-16 Block 50 & 52 είναι έτοιμα για την ξεχωριστή αποστολή, αυτή της νυχτερινής κρούσης…




Αυτού του είδους οι αποστολές αποτελούν ένα από τα πιο απαιτητικά εγχειρήματα στις αεροπορικές επιχειρήσεις.
Η χαμηλή πτήση μέσα στο απόλυτο σκοτάδι σε εχθρικό έδαφος εμπεριέχει αυξημένους κινδύνους και ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθώς τα φίλια μαχητικά θα πρέπει όχι μόνο να φτάσουν στη περιοχή του στόχου τους αλλά να τον εντοπίσουν και να τον προσβάλλουν με όπλα ακριβείας.
Για τους χειριστές των F-16 όλα αυτά αποτελούν απλώς «ένα μέρος της δουλειάς», αφού επανδρώνουν τις επιχειρησιακές Μοίρες της ΠΑ που είναι εφοδιασμένες με το σύστημα ναυτιλίας και σκόπευσης χαμηλού ύψους Lantirn….

Για την εκτέλεση νυχτερινών αποστολών κρούσεως απαιτείται πολύ καλή προετοιμασία σε επίπεδο σχεδιασμού.
Όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τα σημεία αναφοράς, τα ύψη και οι ταχύτητες θα πρέπει να έχουν αφομοιωθεί σε μεγάλο βαθμό από τα πληρώματα που συμμετέχουν σε νυχτερινή αποστολή, ενώ παράλληλα θα πρέπει τονιστούν σε όλους οι διαδικασίες που τηρούνται σε περίπτωση απώλειας προσανατολισμού ή οπτικής επαφής μέσα σε σχηματισμό.
F-16 της 336 Μοίρας που μόλις προσγειώθηκε από νυχτερινή πτήση




Η 347 Μοίρα ήταν η πρώτη που παρέλαβε τα αεροσκάφη F-16 Block 50 του προγράμματος «Peace Xenia II».
Επανιδρύθηκε στις 7 Ιουλίου 1997 και έκτοτε ανέλαβε ως κύριο ρόλο τη νυχτερινή κρούση με δευτερεύοντα αυτόν της αναχαίτισης.
Κάτι που σημαίνει ότι ο φόρτος εργασίας της Μοίρας διατηρείται μονίμως σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς όπως και οι υπόλοιπες Μοίρες της 111 ΠΜ συμβάλει καθημερινά με πληρώματα και αεροσκάφη σε καθήκοντα Readiness.

Σταδιακά τα F-16 που διαθέτουν το σύστημα Lantirn έφτασαν και στις υπόλοιπες πτέρυγες μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας ώστε να επεκταθεί η αλυσίδα της συνεργασίας των πολεμικών Μοιρών.
Τα F-16 Block με τα συστήματα Lantirn θεωρούνται δικαίως η αιχμή του δόρατος της ΠΑ σε επιχειρήσεις νυχτερινής κρούσης καθώς είναι ικανά να χτυπήσουν τον αντίπαλο σε μεγάλο βάθος, απροειδοποίητα και κυρίως με εξαιρετική ακρίβεια!

Η 347 Μοίρα είναι η πρώτη που λειτούργησε με νέα αεροσκάφη F-16 Block 50 εξοπλισμένα με υψηλής τεχνολογίας οπλικά συστήματα (LANTIRN) τα οποία καθιστούν το αεροσκάφος ικανό να εκτελεί χαμηλή ναυτιλία και βομβαρδισμό ακριβείας, ημέρα – νύκτα και κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Ακολούθησαν οι Μοίρες 340 LANTIRN GBU, 335 LANTIRN JDAM, 336 LANTIRN JDAM οι δυο τελευταίες που ανήκουν στην 116 ΠΜ διαθέτουν ειδικά όπλα τα JDAM και JSOW με τα οποία ανεβάζουν κατακόρυφα τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας.
F-16 Block 52+Adv της 335 Μοίρας. Στον κόκκινο κύκλο το ατρακτήδιο σκόπευσης (TGP) Targeting Pod




Είναι γνωστό πως οι Έλληνες πιλότοι είναι μέσα στις πρώτες θέσεις των «Best of the Best» κι αυτό έχει επιτευχθεί μέσα από επίπονη εκπαίδευση αλλά και ατελείωτες ώρες μελέτης.
Είναι από τους πλέον αναγνωρισμένους στις πολεμικές αεροπορίες του ΝΑΤΟ, κάτι που με τον δικό τους τρόπο παραδέχονται και οι εξ Ανατολών γείτονες με τους οποίους έρχονται συχνά σε εναέριες μάχες με τα γνωστά αποτελέσματα γι’ αυτούς που επιβουλεύονται και προσπαθούν ν’ αμφισβητούν τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας.

F-16 Block 52+ Adv της 336





F-16 Block 52+ Adv Lantirn



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ