Φάντομ RF-4: Αποχαιρετισμός σε ένα θρύλο – ΒΙΝΤΕΟ

Μετά την απόσυρση των μαχητικών F-4 και τα αναγνωριστικά Φάντομ RF-4 αποσύρονται από την ενεργό υπηρεσία μετά από 39 χρόνια.

 

Το RF-4E αποτελούσε παραλλαγή του μαχητικού F-4E και διαφοροποιείται από αυτό ως προς τις φωτομηχανές που φέρει στο ρύγχος με δυνατότητα παρατήρησης προς τα πλάγια και προς τα πίσω.

Από τις τέσσερις διαφορετικού τύπου κάμερες που μπορούσαν να μεταφερθούν σίγουρα τις πιο εντυπωσιακές δυνατότητες έχει η κάμερα τύπου LOROP KS-127A, η οποία είχε τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών από ύψος 35.000 ποδιών.

Τα αεροσκάφη διέθετανεπίσης και το σύστημα αναγνώρισης υπερύθρων AAD-5, το οποίο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μέρα και νύχτα.

Σε αντίθεση με το παλαιότερο δόγμα φωτοαναγνώρισης της USAF της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ, που συνοψιζόταν στο μότο Alone, Unarmed, Unafraid, τα ελληνικά RF-4E έφεραν οπλισμό και συσκευές αυτοπροστασίας.




 

Μπορούσαν σε να επιχειρούν σε ύψη από ελάχιστα μέχρι 40.000 πόδια ανάλογα με το είδος αποστολής.

Κυριότερη αποστολή του ήταν φυσικά η αναγνώριση πριν και μετά την προσβολή ενός στόχου.

Στη δεύτερη περίπτωση η αποστολή ονομαζόταν BDA (Battle Damage Assessment) και η επιτυχία της ήταν καίριος παράγοντας για το σχεδιασμό επιχειρήσεων ΔΒ.

Η ολοκλήρωση της παραλαβής οκτώ καινούργιων RF-4E το 1980 αναβάθμισε κατακόρυφα τις δυνατότητες αναγνώρισης της ΠΑ.

Ο μικρός αριθμός τους συμπληρώθηκε το 1993 από 27 μεταχειρισμένα RF-4E από δυτικογερμανικά αποθέματα.

Τα RF-4E Phantom ήταν ενταγμένα στην καταργούμενη 348 Μοίρα «Μάτια» με έδρα τη Λάρισα.




 

Οι εκδηλώσεις στην Λάρισα

Η ΠΑ, τιμώντας αυτό το ιστορικό γεγονός, διοργανώνει την τελετή αναστολής λειτουργίας της 348 ΜΤΑ και απόσυρσης των αεροσκαφών RF-4E, στην 110 Πτέρυγα Μάχης την Παρασκευή 5 Μαΐου 2017.

Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει στατική έκθεση αεροσκαφών, έκθεση φωτογραφίας, πτήσεις/διελεύσεις αεροσκαφών, καθώς και επίδειξη των Ομάδων Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» και Τ-6 «Δαίδαλος».

Ενόψει αυτής της εξέλιξης ο Διοικητή της 348 ΜΤΑ, Ασμχου (Ι) Δημητρίου Παπαδημητρίου σ’ επιστολή του μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Η πρόσφατη απόφαση της ΠΑ για ολοκλήρωση του προγράμματος απόσυρσης του Α/Φ RF-4E εντός του 2017, πέρα από το σημαντικό επιχειρησιακό σκέλος, έχει και ιστορική διάσταση τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.




 

Η 348 ΜΤΑ

H 348 MTA είναι μία από τις αρχαιότερες και ιστορικές Μοίρες της Π.Α. και η μοναδική σε ρόλο Τακτικής Αναγνώρισης.

Συγκροτήθηκε αρχικά ως Σμήνος στις 26 Νοεμβρίου του 1953, στην 112 Πτέρυγα Μάχης (Ελευσίνα) με αεροσκάφη F-84G.

Οι αποστολές αναγνώρισης εκτελούνταν με τις φωτομηχανές κατακόρυφης σάρωσης τοποθετημένες στο εμπρός τμήμα της αριστερής δεξαμενής καυσίμου στο ακροπτερύγιο.

Στις 5 Ιουλίου του 1954, το Σμήνος μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο της Λάρισας.

Στις 5 Μαΐου του 1955, το Σμήνος οργανώθηκε σε Μοίρα, ενώ με την απόσυρση των F-84G άρχισε η παραλαβή των αεροσκαφών RT-33A.

Στις 6 Αυγούστου του 1956, εκτελείται η πρώτη αποστολή με το νεοαποκτηθέν αεροσκάφος RF-84F Thunderflash. Τα νέα αεροσκάφη ήταν εξοπλισμένα με τρεις φωτομηχανές στο ρύγχος για ημερήσιες αποστολές αναγνώρισης.

Παράλληλα, άρχισε η σταδιακή απόσυρση των RT-33A, η οποία ολοκληρώθηκε το 1957.




 

Στις 3 Νοεμβρίου του 1978, το πρώτο Recce Phantom με s/n 77-1761 (το πρώτο από τα συνολικά 8 νέα αεροσκάφη) προσγειώνεται στον διάδρομο της Λάρισας.

Στις 29 Μαρτίου του 1991, τα αξιόπιστα RF-84F αποσύρθηκαν από την ενεργό δράση, αφού υπηρέτησαν επάξια στους ελληνικούς ουρανούς για 35 ολόκληρα χρόνια.

Το Μάιο του 1993, άρχισε η παραλαβή 27 αεροσκαφών RF-4E από τη Γερμανική Αεροπορία προκειμένου να αυξηθεί ο στόλος της Μοίρας.

Η παραλαβή των αεροσκαφών ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994. Είκοσι αεροσκάφη εντάχθηκαν στη δύναμη της Μοίρας, ενώ τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν ως πηγή ανταλλακτικών για την υποστήριξη του τύπου.




 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ