Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Τι είναι τα Γραφεία Νομικής Προστασίας Στελεχών και πώς θα λειτουργούν

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Για πρώτη φορά με το εν λόγω νομοσχέδιο συστήνονται Γραφεία Νομικής Προστασίας Στελεχών. Όλα όσα προβλέπονται.
 
Ένα άλλο άρθρο από το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας που ετέθει σε δημόσια διαβούλευση και που φέρνει μεγάλες αλλαγές στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων είναι το άρθρο 14 που αφορά τα Γραφεία Νομικής Προστασίας Στελεχών για τα οποία έχει γίνει πολύς λόγος.
Με το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπεται για πρώτη φορά η σύσταση Συντονιστικών Γραφείων Ελέγχου Στρατιωτικής Υπηρεσίας, τα οποία υπάγονται απευθείας στους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων (ΓΕ) και έχουν ως κύριο σκοπό τη συνδρομή τους στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), υπό το πρίσμα της συνδρομής και έρευνας για την προστασία των δικαιωμάτων των στελεχών, τον έλεγχο της διαφάνειας και της τήρησης της νομιμότητας, τον εντοπισμό και την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης και της κατάχρησης εξουσίας, καθώς και της εφαρμογής των διατάξεων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, όπως ισχύουν κάθε φορά, έναντι όλων των στελεχών των ΕΔ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΕΘΑ: Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Σε διαβούλευση έως τις 18 Μαρτίου – Τι προβλέπει
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, η δημιουργία των ως άνω Γραφείων δεν επηρεάζει τις διαδικασίες ιεραρχικής προώθησης αναφορών ή παραπόνων και του χειρισμού τους κατά τις κείμενες διαδικασίες. Επίσης, τα διαλαμβανόμενα στον Κανονισμό Στρατιωτικής Αλληλογραφίας, στον Εθνικό Κανονισμό Ασφαλείας, στους λοιπούς κανονισμούς του Στρατεύματος, καθώς και στη νομοθεσία περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων, δεν θίγονται.
Ειδικότερα: Με την παράγραφο 1, καθορίζεται η σύσταση των ως άνω Γραφείων στα ΓΕ των τριών Κλάδων των ΕΔ, η υπαγωγή τους απευθείας στον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, καθώς επίσης και η η στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό, καθώς και με αξιωματικό του Κοινού Νομικού Σώματος.
Στις παραγράφους 2 έως 5, περιγράφονται συνοπτικά η αποστολή και οι αρμοδιότητες των Γραφείων, στις οποίες περιλαμβάνονται αφενός ο έλεγχος τήρησης της νομιμότητας των ατομικών διοικητικών πράξεων της Στρατιωτικής Υπηρεσίας, καθώς και των παραλείψεων ή υλικών ενεργειών των οργάνων της Υπηρεσίας σε βάρος των στελεχών και αφετέρου η έρευνα για την ορθή τήρηση των υποχρεώσεων που επιβάλλονται στην Υπηρεσία υπέρ των στελεχών από διάταξη νόμου ή από διοικητική πράξη, καθώς και από δικαστική απόφαση. Οι ως άνω διοικητικές πράξεις και παραλείψεις, λόγω της φύσης τους, εκφεύγουν της αρμοδιότητας του Συνηγόρου του Πολίτη.
Στην παράγραφο 6, προβλέπεται η τακτική, ανά εξάμηνο, υποβολή έκθεσης για την εκτέλεση της αποστολής τους στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, διά του Αρχηγού του ΓΕ, με παράλληλη κοινοποίηση στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
Με τις παραγράφους 4 και 7, διασφαλίζεται ότι διατάξεις ειδικότερων νόμων και κανονισμών (όπως πχ ο Διακλαδικός Κανονισμός Στρατιωτικής Αλληλογραφίας), καθώς επίσης και διατάξεις περί διοικητικών προσφυγών των στελεχών δεν θίγονται από τις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού.
Σημαντική είναι και η ρύθμιση της παραγράφου 8 για την κατά προτεραιότητα ανάθεση Ενόρκων Διοικητικών Εξετάσεων και Προκαταρκτικών Εξετάσεων επί υποθέσεων κακοδιοίκησης σε αξιωματικούς του Κοινού Νομικού Σώματος, οι οποίοι έχουν την απαραίτητη κατάρτιση για την ορθή διεξαγωγή τους και την πλήρη τεκμηρίωση του φακέλου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ