Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Η ΠΣΑΕΜΘ παίρνει θέση – Νέα σχόλια στο armynow.net

Συνεχίστηκε και χθες η αποστολή στο armynow.net σχολίων και παρατηρήσεων επί του νομοσχεδίου του ΥΠΕΘΑ. Ανάμεσα σε αυτά και οι παρατηρήσεις – προτάσεις του ΠΣΑΕΜΘ.
 
 
Υπενθυμίζουμε ότι η φόρμα – επικοινωνίας θα παραμείνει ανοιχτή και τις επόμενες ημέρες ώστε όσοι θέλουν να προσθέσουν τα δικά τους σχόλια, τις παρατηρήσεις, προτάσεις ακόμα και άρθρα ώστε να δημοσιευτούν στο armynow.net.
Το Νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ έχει κατατεθεί για διαβούλευση μέχρι τις 18 Μαρτίου για να προωθηθεί στη συνέχεια με την τελική του μορφή στη Βουλή προς ψήφιση. Φέρνει πολλές νέες τροποποιήσεις που αφορούν τα στελέχη των Ένοπλων Δυνάμεων αλλά και όσους υπηρετούν τη θητεία τους.
Πάντως συνεχίστηκαν και χθες οι καταγγελίες στο armynow.net από πολλούς που κατέθεσαν σχόλια και παρατηρήσεις στην πλατφόρμα του υπουργείου όπου γίνεται η διαβούλευση και δεν εμφανίζονται πουθενά.

Οι παρατηρήσεις – προτάσεις του ΠΣΑΕΜΘ

Άρθρο 04 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1848/1989 (Α΄ 112)
Θεωρούμε ότι όταν μιλάμε για “αποκατάσταση ίσης μεταχείρισης,όμοιας προέλευσης στελεχών” όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση για τοάρθρο 4,θα πρέπει η βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ να είναι ακριβώς η ίδια με αυτή των Μονιμοποιηθέντων Εθελοντών και Εθελοντριών του Ν.705/1977 με αναδρομική ισχύ από την ισχύ του Ν. 1848/1989 .
(ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΑΠΟΝΟΜΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΒΑΘΜΟΥ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΗΚΤΗΚΟ ΒΑΘΜΟ ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΚΑΤΙ.ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΑΝΘΣΤΗ, ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΣ ΥΠΛΓΟΥ; Ο ΒΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΛΓΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ; ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΛΙΜΑΚΙΩΝ Κ.Λ.Π)
Άρθρο 05 – Ειδικές ρυθμίσεις για τη θέση Εθελοντών Μακράς Θητείας εκτός οργανικών θέσεων
Αναφορικά με την προϋπόθεση της μη συμπλήρωσης 35 ετών συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας, θα πρέπει να διευκρινιστεί, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 20 του ν. 3865/2010, ότι αφορά σε έτη πραγματικής υπηρεσίας. Χρειάζεται διόρθωση της εν λόγω διατύπωσης.
Συμπληρωματικα για την επίλυση των 2 βασικότερων προβλημάτων των ΕΜΘ ,την επιπρόσθετη παρακράτηση 2% υπέρ Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοηθειας και τις διπλές εισφορές που έχουν πληρώσει οι ΕΜΘ στα Μετοχικά Ταμεία για τον ιδιοχρόνο ασφάλισης, χωρίς να τους έχει αναγνωριστεί επιπλέον χρόνος μετοχικής σχέσης απαιτείται να προστεθούν οι παρακάτω ρυθμίσεις ώστε ναεπιλυθούν τα προβλήματα:
« Αντίκαθίσταται η παρ. 2 άρθρου 15 του Ν. 2936/2001, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7παρ 1 του Ν. 3257/2004 ως εξής: «Ο χρόνος ασφάλισης τους στο Ι.Κ.Α. και στο Ι.Κ.Α. /Τ.Ε.Α.Μ. συνυπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης. Ο χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας από την κατάταξη τους μέχρι τη δημοσίευση του νόμου αυτού αναγνωρίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσης στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας χωρίς την καταβολή καμίας πρόσθετης κράτησης, για το χρονικό διάστημα της πενταετίας που υπηρετούσαν ως εθελοντές πενταετούς υπηρεσίας.»
και
«Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 3865/2010, όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Αν τα ανωτέρω πρόσωπα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους στις Ένοπλες Δυνάμεις κατά την οποία ήταν ασφαλισμένα στο ΙΚΑ, είχαν καταβάλει τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και στα οικεία Μετοχικά Ταμεία, τα καταβληθέντα ποσά για επικουρική σύνταξη στο ΕΤΑΜ ή στο ΕΤΕΑΜ αποδίδονται στους ίδιους. Εάν τα ανωτέρω ποσά έχουν αποδοθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις που αντικαθίστανται, από το ΕΤΑΜ ή ΕΤΕΑΜ στα οικεία Μετοχικά Ταμεία, αποδίδονται στους ίδιους από τα Ταμεία αυτά.»
Άρθρο 10 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3883/2010 (Α΄ 167)
Να αναγραφεί η αναδρομική ισχύς του, από της ισχύος του Ν. 1848/1989
Άρθρο 16 – Αποκατάσταση εφάπαξ βοηθήματος Ειδικών Λογαριασμών
Να ρυθμιστεί η χορήγηση του συμπλ.εφαπαξ βοηθήματος σε όσα στελέχη αποστρατεύθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 01 Αυγ.2012 έως 31 Δεκ.2016,μιας και στο το εφάπαξ χρηματικό ποσό που καταβλήθηκε στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 του Ν.4575/18, υπάρχουν κρατησεις Π.Δ υπέρ ΕΛΟΑΣ-ΕΛΟΑΝ-ΕΛΟΑΑ!!
Ειναι πρωτοφανής αδικία,η συγκεκριμένη κατηγορία στρατιωτικών να μη λαμβανει το εφάπαξ που δικαιούται, σε αντίθεση με ολους τους υπολοιπους (αποστρατεια πριν από 1/8/2012 η μετα απο 31/12/2016 που το λαμβανουν πληρες!!
Ειναι αδιανόητο να δινεται συμπληρωματικά εφάπαξ σε διοικητικά αποκατασθεντες πριν την 1/8/2012 που δεν εχουν καταβάλει καμια εισφορα και να αρνούνται την καταβολη των δικαιουμενων συμπλ.εφαπαξ για τα στελέχη που αποστρατεύτηκαν μεταξύ 1/8/12 και 31/12/2016 που εχουν ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ κανονικά επιπλέον τις αναλογούσες εισφορές!

Δείτε ενδεικτικά σχόλια για το ν/δ που στάλθηκαν στο armynow.net:

Άρθρο 01 – Υπεράσπιση στρατιωτικών ενώπιον ποινικών δικαστηρίων
ΣΧΟΛΙΑ: Άρθρο 69: Το παρόν Σχέδιο Νόμου δεν συμπεριλαμβάνει την προτεινομένη τροπολογία η οποία έχει γνωστοποιηθεί στην ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, για την θεραπεία της κατάφορης αδικίας της σχετικά με την βαθμολογική εξέλιξη των ΑΣΣΥ καταταγέντων 1991, παρά τις διαβεβαιώσεις για την ορθότητα της αιτιολογικής έκθεσης.
Επιπρόσθετα, στην προτεινομένη τροπολογία συμπεριλαμβάνονταν και ρύθμιση για την απονομή του βαθμού του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων σ όλα τα στελέχη αποφοίτων ΑΣΣΥ μετά το 1991 έπειτα από 40 χρόνια υπηρεσίας και χωρίς την κατοχή πτυχίου ΑΕΙ. (καταληκτικός βαθμός).
Υ.Γ. Το παραπάνω σχόλιο έχει υποβληθεί στην σελίδα της Ανοικτής Διακυβέρνησης (Διαβουλεύσεις) εδώ και 3 μέρες αλλά δεν έχει εμφανιστεί!!!
Άρθρα 21 & 22 : Αντιρρησίες συνείδησης
ΣΧΟΛΙΑ: Στο άρθρο 22 γράφει:  «Παύει πλέον η δυνατότητα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας να αναστέλλει, σε περίοδο πολέμου, τις διατάξεις για την εναλλακτική υπηρεσία, καθόσον όσοι έχουν τεκμηριωμένη αντίρρηση συνείδησης για την εκτέλεση ένοπλης θητείας, δεν μπορούν να φέρουν όπλα ακόμη και σε περίοδο πολέμου, μπορούν όμως να προσφέρουν άλλες υπηρεσίες εκτός Ε.Δ.»
Δηλαδή ούτε σε περίοδο πολέμου οι αντιρρησίες συνείδησης θα χρησιμοποιούνται από τις Ε.Δ., έστω και σε άοπλα πόστα στα μετόπισθεν.
Συνεπώς δε θα συμβάλουν με οποιονδήποτε τρόπο στην άμυνα της χώρας.
Από τη στιγμή που σε περίοδο πολέμου, όλες οι υπηρεσίες του κράτους θα λειτουργούν “υπέρ” (και “υπό” τις περισσότερες φορές) των Ε.Δ., τι υπηρεσίες θα προσφέρουν κατά τη διάρκεια των πολεμικών επιχειρήσεων;
Άρθρο 10 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3883/2010
ΣΧΟΛΙΑ: Άρθρο 10: Σίγουρα το κράτος θα πρέπει να μεριμνά για τη στήριξη των τριτέκνων και των πολυτέκνων, για να αντιμετωπιστεί το σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα της χώρας και να υπάρχουν κίνητρα.
Όμως αυτό να μην αποβαίνει εις βάρος των λοιπών συναδέλφων και να μη φτάσουμε στο άλλο άκρο, δηλαδή οι τρίτεκνοι / πολύτεκνοι να απολαμβάνουν το αμετάθετο και οι υπόλοιποι με ένα ή δύο παιδιά να τριγυρίζουν όλη τους τη ζωή, με ελάχιστες πιθανότητες να μπορούν να μετατεθούν στον τόπο προτιμήσεώς τους, διότι μπορεί να έχει έχει πληρότητα άνω του 100% και τα στελέχη ειδικής μεταθετικότητας να είναι άνω του 50% στην συγκεκριμένη φρουρά ή σε διπλανές κοντινές φρουρές.
Θα μπορούσε κάλλιστα η υπηρεσία να θεσπίσει κάποια άλλα μέτρα όπως πχ. αύξηση οικονομικών επιδομάτων, παραπάνω μόρια στους τρίτεκνους / πολύτεκνους, ποσόστοση των θέσεων, κλπ.
Εμείς που δε μπορούμε να έχουμε πολλά παιδιά, ήδη στερούμαστε τα ΚΑΑΥ, τα ΣΟΑ/ΣΟΜΥ τα οποία καταλαμβάνονται κατά το μεγαλύτερο μέρος σε σχεδόν μόνιμη βάση από πολύτεκνους, μένοντας ελάχιστες θέσεις για τους υπόλοιπους.
Με λίγα λόγια, NAI στη στήριξη των τριτέκνων / πολυτέκνων αλλά OXI σε βάρος αυτών που έχουν ένα ή δύο παιδιά.
Διότι γενικότερα η οποιαδήποτε κοινωνική πολιτική στήριξης είτε πολυτέκνων είτε οποιονδήποτε ευπαθών κοινωνικών ομάδων, δε θα πρέπει να στηρίζεται στο σκεπτικό “δίνω σε κάποιον παίρνοντάς το από κάποιον άλλο” , αλλά στο σκεπτικό “προσφέρω κάτι χωρίς να το στερώ από τον διπλανό”.
Ας μην ξεχνάμε πως υπάρχουν οικογένειες που είτε λόγω σοβαρών οικονομικών δυσχερειών είτε λόγω προβλήματος υγείας δε μπορούν να κάνουν πάνω από δύο παιδιά. Γιατί θα πρέπει αυτοί να αντιμετωπίζονται ως δεύτερης κατηγορίας;
Άρθρο 01 – Υπεράσπιση στρατιωτικών ενώπιον ποινικών δικαστηρίων
ΣΧΟΛΙΑ: “Το παρόν Σχέδιο Νόμου δεν συμπεριλαμβάνει την προτεινομένη τροπολογία η οποία έχει γνωστοποιηθεί στην ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, για την θεραπεία της κατάφορης αδικίας της σχετικά με την βαθμολογική εξέλιξη των ΑΣΣΥ καταταγέντων 1991, παρά τις διαβεβαιώσεις για την ορθότητα της αιτιολογικής έκθεσης.
Άρθρο 63 – Ρυθμίσεις θεμάτων Μετοχικών Ταμείων Ενόπλων Δυνάμεων
ΣΧΟΛΙΑ: Αρθρο 10: Τροποποίηση Διατάξεων Ν.3883/2010. Υπάρχει πλήρη απαξίωση των Αξιωματικών ΑΣΣΥ κατατεγέντων 1991 με τη μη ένταξή τους στον Ν.2439/1996 και εκτόξευση της ανισότητας σε σχέση με αξιωματικούς τάξεως 1992 (ΑΣΣΥ 1990), αντί για (1) έτος διαφορά στο βαθμό έχουν (4), μετά την προαγωγή των τελευταίων με τις συνδυαστικές διατάξεις του Ν.2439/1996 και του N.4494/2017
Άρθρο 01 – Υπεράσπιση στρατιωτικών ενώπιον ποινικών δικαστηρίων
ΣΧΟΛΙΑ: Άρθρο 69. ΑΣΣΥ καταταγεντες 1991. Δεν αναφέρεται πουθενά η προτεινόμενη τροπολογία για την άρση της αδικίας της παρούσας βαθμολογικής εξέλιξης στελεχών θέματος , η οποία έχει επιβεβαιωθεί από το ΥΠΕΘΑ για την ορθότητα της σχετικής αιτιολογικής έκθεσης. Επίσης , στην ίδια τροπολογία , υπάρχει και προβλεπόμενη ρύθμιση του καταληκτικού βαθμού του Συνταγματάρχη στα στελέχη θέματος , με 40 έτη υπηρεσίας χωρίς κατοχή πτυχίου ΑΕΙ στον καταληκτικό βαθμό.
Άρθρο 05 – Ειδικές ρυθμίσεις για τη θέση Εθελοντών Μακράς Θητείας εκτός οργανικών θέσεων
ΣΧΟΛΙΑ: Δεν υπάρχει καμία αναφορά στο άρθρο για τους ΕΠΟΠ αλλά μόνο για τους ΕΜΘ.Το θέμα είναι αρκετά σοβαρό γιατί με βάση αυτό το άρθρο κρατά με προϋποθέσεις τους ΕΜΘ και αποστρατευει σύμφωνα με το νόμο του 1974 όλους τους ΕΠΟΠ.
Άρθρα 21 & 22 : Αντιρρησίες συνείδησης
ΣΧΟΛΙΑ: Σύμφωνα με το αιτιολογικό του νομοσχεδίου, το σκεπτικό των ευνοϊκών μέτρων για τους αντιρρησίες συνείδησης είναι η ισότητα με τους οπλίτες θητείας απέναντι στο Σύνταγμα. Όμως όπως έχει πει ο Αριστοτέλης : “Δεν υπάρχει τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων”.
Δε μπορεί να συγκριθεί η ένοπλη θητεία (ειδικά στην παραμεθόριο, με όλες τις δυσμενείς συνθήκες που υπάρχουν, με την κοινωνική ή όποια άλλη εργασία (κυρίως σε αστικά κέντρα) που καλούνται να κάνουν οι αντιρρησίες.
Συνεπώς η εξίσωση τους αποτελεί αδικία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ