Τι πραγματικά συμβαίνει με το Mirage 2000 και την ανέλκυσή του

Η πτώση του Mirage 2000 ήταν το έναυσμα για πολλούς να επιδοθούν σε ευφάνταστα σενάρια και να το μετατρέψουν σε “κυνήγι του χαμένου θησαυρού”. Τι έχει γίνει

 

Αμέσως μετά την πτώση του αεροσκάφος κινητοποιήθηκε η Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποβρύχιων Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποβρύχιων Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) έχει ως αποστολή την αξιοποίηση του προσωπικού και των μέσων που διαθέτει, προκειμένου να οργανώνει και να εκτελεί υποβρύχιες και θαλάσσιες αποστολές, ημέρα και νύκτα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των επιχειρησιακών σχεδίων.

Μια από αυτές τις αποστολές είναι και η επιχείρηση ανέλκυσης του αεροσκάφους, εφόσον φυσικά δεν έχει γίνει κομμάτια, από την πτώση.

Αυτό μέχρι στιγμής δεν μπορούν να το γνωρίζουν καθώς στο σημείο της πτώσης τα βάθη είναι μεγάλα και χρειάζεται να γίνει ειδική μελέτη για να δουν πώς θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα που διαθέτουν για να λάβουν μια πρώτη εικόνα.




Στελέχη που έχουν γνώσεις πάνω στο θέμα υποστήριζαν ότι  εφόσον δεν έχει διαλυθεί κατά την πτώση και υπάρχει μεγάλο μέρος του αεροσκάφους στον βυθό, θα πρέπει να γίνει μελέτη και ανάλυση των ρευμάτων για να μπορέσουν να εντοπίσουν το ακριβές σημείο που βρίσκεται το αεροσκάφος.

Είναι φυσιολογικό να “πλανάρει” όπως πάνε τα κύματα έλεγαν και στην περιοχή οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν όλη μέρα ήταν 6,5 μποφόρ.

Αυτό σημαίνει ότι πράγματι, το αεροσκάφος εάν δεν έχει διαλυθεί, θα έχει κατά πάσα πιθανότητα μετακινηθεί από το αρχικό σημείο της πτώσης, το οποίο όμως είναι γνωστό και θα χρησιμοποιηθεί για τους κατάλληλους υπολογισμούς προκειμένου να εντοπιστεί το σκάφος.




Ωστόσο, υπάρχουν και ενδείξεις ότι το αεροσκάφος έχει κομματιαστεί κατά την πτώση. Ένα κομμάτι πράγματι παρασύρθηκε από τα κύματα και “ταξίδεψε” σε μεγάλη απόσταση, με αποτέλεσμα κάποιοι να υποθέσουν ότι επρόκειτο για ολόκληρο το σκάφος, κάτι που είναι αναληθές.

Εφόσον εντοπιστεί το Miraz 2000, τότε ανάλογα με την κατάστασή του θα εκτιμηθεί εάν θα ανελκυστεί ή όχι.

Η ανέλκυση πάντως έχει να κάνει περισσότερο με την κατάσταση του κινητήρα και εάν θα βοηθήσει στην διερεύνηση του ατυχήματος, ώστε να πέσει φως στα αίτια της πτώσης και όχι για το αν θα μπορέσει να ξαναπετάξει, κάτι που θεωρείται δεδομένο πως δεν θα συμβεί.




 

Ανακοίνωση για την πτώση του Mirage 2000 από το Ποτάμι

Άλλο ένα ατυχές συμβάν προστίθεται στον κατάλογο των αεροπορικών ατυχημάτων το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Η πτώση αεροσκάφους τύπου Μ-2000 στο πλαίσιο άσκησης αερομαχίας στην περιοχή των Βόρειων Σποράδων ευτυχώς δεν κατέληξε σε τραγωδία καθώς ο χειριστής του αεροσκάφους πρόλαβε και εγκατέλειψε με επιτυχία και νοσηλεύεταιστο 251ΓΝΑ.

Το Ποτάμι εύχεται την ταχεία ανάρρωσή του. Ο Τομέας Άμυνας έχοντας επισημάνει στο παρελθόν τα προβλήματα διαθεσιμότητας των εν λόγω αεροσκαφών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, θα αναμένει το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τα ακριβή αίτια της πτώσης.




ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ