Τορπιλισμός της Έλλης. Το νέο καταδρομικό «Έλλη» ξαναγεννιέται !

Ο τορπιλισμός της Έλλης, μπορεί να αποτέλεσε ένα βαρύ πλήγμα για τον ελληνικό πολεμικό στόλο, όμως δέκα χρόνια μετά, η νέα «Έλλη» ήταν γεγονός.   

 

 

 

Τον Ιούλιο του 1950, στα πλαίσια των πολεμικών επανορθώσεων, η Ιταλία παραχώρησε στην Ελλάδα το ελαφρύ καταδρομικό «Ευγένιος της Σαβοΐας» (Eugenio Di Savoia), που φαίνεται στη φωτογραφία.

Τον Ιούνιο του 1951, μετονομάστηκε σε «Έλλη» και ύψωσε την ελληνική σημαία.

Από την ύψωση της Ελληνικής σημαίας τον Ιούνιο του 1951, έγινε η έδρα του Αρχηγού του Στόλου.

Χρησιμοποιήθηκε για τις επίσημες επισκέψεις του Βασιλιά στην Κωνσταντινούπολη τον Ιούνιο του 1952, στη Γιουγκοσλαβία (Ντουμπρόβνικ) το Σεπτέμβριο του 1955, στη Γαλλία (Τουλόν) τον Ιούνιο του 1956 και στο Λίβανο το Μάιο του 1958.

Το 1959 αγκυροβόλησε στον όρμο της Σούδας και χρησιμοποιήθηκε σαν έδρα του Ναυάρχου Αρχηγού Κρητικού και Ιόνιου Πελάγους (ΑΚΙΠ).

Παροπλίστηκε και πουλήθηκε στο εμπόριο στον όρμο Κερατσινίου.

Η δράση του πλοίου στο ιταλικό Πολεμικό Ναυτικό

Το καταδρομικό κατασκευάστηκε μεταξύ του 1932 – 1935 στα Ναυπηγεία ANSALDO της Γένοβας.

Αποτελούσε ένα από τα τέσσερα ελαφρά ιταλικά καταδρομικά κλάσης  Condottieri, γνωστής και ως Duca d’Aosta.

Το Φεβρουάριο 1937, κατά τη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου, το πλοίο μετέβη στην Ισπανία και βομβάρδισε τη Βαρκελώνη προκαλώντας το θάνατο 18 ατόμων.

Κατά τη διάρκεια του Β’ παγκοσμίου πολέμου, έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις Punta Stilo, Harpoon και Pedestal.

Μετά την ανακωχή του 1943, το πλοίο χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό στο Σουέζ.

Γενικά χαρακτηριστικά :

  1. Εκτόπισμα : 8.856/10660 τόνοι
  2. Μήκος: 186 μέτρα
  3. Πλάτος : 17,5 μέτρα
  4. Βύθισμα :  5 μέτρα
  5. Πρόωση : Διπλέλικο – 6 λέβητες – Ιπποδύναμη : 110.000 BHP
  6. Ταχύτητα : 36 κόμβοι
  7. Θωράκιση : 4.2 – 10 εκατοστά.
  8. Οπλισμός :
  •  8 πυροβόλα 6’’/53 σε 4 δίδυμους πύργους,
  •  6 πυροβόλα 100 χιλιοστών / 47 σε 3 δίδυμους πύργους,
  •  16 πυροβόλα 40 χιλιοστών 6
  •  2 τριπλοί τορπιλοσωλήνες 21’’
  •  2 αφετήρες βόμβων βυθού
ΕΛΛΗ ΙΙ
Το νέο Κ/Δ “Έλλη” κατά την ύψωση την τελετή ύψωσης της σημαίας τον Ιούλιο 1951

Διαβάστε επίσης :

Ο τορπιλισμός της Έλλης. Η ιστορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου

Τορπιλισμός της Έλλης : Το παρασκήνιο των προκλήσεων που προηγήθηκαν

Ο τορπιλισμός της Έλλης και η διαχείρισή του από τον Ιωάννη Μεταξά

Ο τορπιλισμός της Έλλης: Πώς αντιμετωπίστηκε το γεγονός από την Κύπρο.

Τορπιλισμός της Έλλης : Η αντίδραση του ελληνικού στόλου

Τορπιλισμός της Έλλης: Δείτε όλα τα πρωτοσέλιδα της εποχής

Ο τορπιλισμός της Έλλης μέσα από συγκλονιστικές μαρτυρίες

Τορπιλισμός της Έλλης. Τι απέγινε το θρυλικό καταδρομικό;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ