Ζέπελιν: Πώς χρησιμοποιήθηκαν στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα διάσημα αερόπλοια

αεροπλοιο ζεπελιν πολεμοσ

Σαν σήμερα, στις 31 Αυγούστου 1895, ο Γερμανός κόμης Φερδινάνδος φον Ζέπελιν κατοχυρώνει το άκαμπτο αερόπλοιο, γνωστό ως Ζέπελιν.

 

Η πρώτη πτήση του έγινε στις 2 Ιουλίου του 1900 από το αερόπλοιο LZ 1. Κατασκευάστηκε σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην πόλη Φρίντριχσχαφεν κοντά στη Λίμνη Κωνσταντίας. Ο σκελετός του ήταν κατασκευασμένος από αλουμίνιο, ενώ είχε 16 χώρους αποθήκευσης υδρογόνου που ήταν και το αέριο ανύψωσής του. Έφτανε τα 16 μίλια την ώρα με τις 2 μηχανές του ιπποδύναμης 16 αλόγων.

ΖΕΠΕΛΙΝ LZ 1
Το LZ 1, το πρώτο επιτυχημένο άκαμπτο αερόπλοιο

Στις αρχές του 20ου αιώνα κατασκευάστηκαν πολλά αερόπλοια και εξελίχθηκαν τεχνολογικά πραγματοποιώντας πολλές πτήσεις αρχικά μεταξύ γερμανικών πόλεων, ενώ κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο τα αερόπλοια χρησιμοποιήθηκαν και για πολεμικούς σκοπούς.

Η χρήση τους κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Χρήση από τους Γερμανούς

Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο η εταιρεία του Ζέπελιν είχε κατασκευάσει 95 στρατιωτικά αερόπλοια. Τα αερόπλοια αυτά επιχειρούσαν τόσο για το Ναυτικό όσο και το Στρατό.

Οι σταθμοί αερόπλοιων της Γερμανίας είχαν ιδρυθεί πριν τον πόλεμο και στις 2 και 3 Σεπτεμβρίου 1914, το Ζέπελιν LZ-17 έριξε τρεις βόμβες των 90 κιλών στην Αμβέρσα του Βελγίου.

ZEPPELIN LZ-17
Το γερμανικό ZEPPELIN LZ-17

Το 1915 ξεκίνησε μια εκστρατεία βομβαρδισμού κατά της Αγγλίας με την χρήση αερόπλοιων. Η πρώτη επιδρομή έλαβε χώρα στις 19 Ιανουαρίου 1915 όταν δύο αερόπλοια βομβάρδισαν το Νόρφολκ. Στις 31 Μαΐου 1915 οι πρώτες βόμβες έπεσαν στο Λονδίνο. Οι επιδρομές συνεχίστηκαν καθ’ όλο το 1915 και το 1916. Τη νύχτα της 2ας προς 3η Σεπτεμβρίου του 1916, έγινε η πρώτη κατάρριψη γερμανικού αερόπλοιου πάνω από την Αγγλία από τον υπολοχαγό Λιφ Ρόμπινσον ο οποίος πετούσε με αεροπλάνο BE 2c.

Αυτή και οι μεταγενέστερες επιτυχίες της αγγλικής άμυνας οδήγησαν στον σχεδιασμό νέων μοντέλων Ζέπελιν τα οποία θα μπορούσαν να επιχειρήσουν σε μεγαλύτερα υψόμετρα.

Ωστόσο, τα αερόπλοια που κατασκευάστηκαν έκτοτε πραγματοποίησαν ελάχιστες επιδρομές στην Βρετανία στο υπόλοιπο του πολέμου, με τους βομβαρδισμούς να πραγματοποιούνται πλέον από αεροπλάνα, ενώ τα αερόπλοια πραγματοποιούσαν περιπολίες στη Βόρεια και τη Βαλτική Θάλασσα. Οι τελευταίες απώλειες έγιναν στις 12 Απριλίου 1918.

Χρήση από τους Bρετανούς

Το πρώτο βρετανικό αερόπλοιο που κατασκευάστηκε κατά την διάρκεια του πολέμου ήταν το No. 9r, το οποίο πέταξε για πρώτη φορά στα τέλη του 1916 και χρησιμοποιήθηκε για πειραματικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Τότε, ο πόλεμος κατά των πλοίων-U βρισκόταν το αποκορύφωμα και το 9r ακολουθήθηκε σε σύντομο διάστημα από 4 αερόπλοια κλάσης 23, δύο κλάσης R23X και δύο κλάσης R31.

ZEPPELIN R-31
Το βρετανικό αερόπλοιο R-31

Το τελευταίο στηριζόταν στην αρχή των αερόπλοιων Schütte-Lanz έχοντας ξύλινη κατασκευή, και είναι η μεγαλύτερη ξύλινη κατασκευή όλων των εποχών.

Η μοναδική σημαντική επιτυχία των αερόπλοιων αυτών σε μάχη ήταν, πέρα από την αναχαιτιστική τους δράση, η συμβολή στην καταστροφή του SM UB-115 από το R29 τον Σεπτέμβριο του 1918.

Μετά τον Παγκόσμιο Πόλεμο

Μετά το πέρας του πολέμου άρχισαν να πραγματοποιούνται με τα Ζέπελιν και διηπειρωτικά επιβατικά δρομολόγια χωρίς στάση με μεγάλη επιτυχία, πολύ πριν αποκτήσουν τα αεροπλάνα τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τέτοια μακρινά ταξίδια, καθιστώντας το ως το πλέον δημοφιλές μέσο μεταφοράς της εποχής.

βρετανικο αερόπλοιο
Το βρετανικό R34 στο Λονγκ Άιλαντ κατά την πρώτη διάσχιση του Ατλαντικού τον Ιούλιο του 1919

Ωστόσο ένα ατύχημα του αερόπλοιου LZ 129 Χίντενμπουργκ στις 6 Μαΐου 1937, που εξερράγη πάνω από το Νιου Τζέρσεϊ, κοστίζοντας τη ζωή σε 36 άτομα μπροστά στα μάτια χιλιάδες κόσμου και δημοσιογράφων, ανέστρεψε το θετικό κλίμα και έθεσε τέλος στην περαιτέρω ανάπτυξη και εμπορική χρήση των αερόπλοιων. Παρά το γεγονός πως διατάχθηκε έρευνα για τα αίτια, πολλοί υποστηρίζουν ακόμα και σήμερα ότι ήταν δολιοφθορά και ότι υπήρχε βόμβα στο χώρο αποσκευών.

ζεπελιν ατυχημα
Η έκρηξη του αερόπλοιου LZ 129 Χίντενμπουργκ στις 6 Μαΐου 1937, πάνω από το Νιου Τζέρσεϊ,

Νέας τεχνολογίας αερόπλοια Zeppelin NT

Σήμερα κατασκευάζονται νέας τεχνολογίας αερόπλοια από την ίδια εταιρία του Φερδινάνδου φον Ζέπελιν στο Φρίντριχσχαφεν της Γερμανίας με την ονομασία Zeppelin NT (“Neue Technologie”, Γερμανική λέξη για Νέα Τεχνολογία)  και τα οποία χρησιμοποιούνται τόσο για τουριστικούς σκοπούς, διαφημιστικούς σκοπούς όσο και για επιστημονικές παρατηρήσεις και εποπτεία περιοχών.

ΖΕΠΕΛΙΝ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Νέας τεχνολογίας αερόπλοιο Zeppelin NT

 

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ